عصر بازار

رتبه اعتباری روسیه بهبود یافت

عصر اعتبار- موسسه رتبه بندی " فیچ" رتبه اعتباری روسیه را به “BBB-“ارتقا داد و چشم انداز اقتصادی این کشور را مثبت ارزیابی کرد.

رتبه اعتباری روسیه بهبود یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در گزارش موسسه فیچ آمده است: چشم انداز مثبت بلندمدت اقتصاد روسیه نشان دهنده تداوم بهبود چارچوب اقتصادی روسیه، پایبندی این کشور به حفظ تورم در سطح مناسب و استراتژی مالی مطلوب است.

    موسسه فیچ با اشاره به این که روسیه با خطر تحریم‌های بیشتر و سخت تری از جانب آمریکا مواجه است افزود: اقتصاد روسیه توانسته است از پس پیامدهای منفی بسیاری از تحریم های اعمالی وزارت خزانه داری آمریکا در ماه آوریل برآید. این موسسه نرخ رشد اقتصادی امسال روسیه را 1.8 درصد و برای سال آینده 1.5 درصد پیش بینی کرده است.

    فیچ گفته است انتظار می‌رود اقتصاد موفق به حفظ دستاوردهای سالیان اخیر شود و نرخ تورم احتمالا در محدوده 1.5 درصد ثبت شده در ماه ژوئیه باقی بماند. فیچ گفته انتظار دارد نرخ تورم به مرور تا پایان امسال به سطح 4 درصدی هدفگذاری شده توسط بانک مرکزی نزدیک شود.

    به جز تحریم های وضع شده فروردین ماه آمریکا بر ضد اقتصاد روسیه که عموما ثروتمندان و صنایع فلزی و بانکی روسیه را هدف قرار داده بودند، احتمالا تا پایان این ماه میلادی دور جدید تحریم های آمریکا به بهانه مسمومیت جاسوس سابق روسی در انگلیس اعلام خواهد شد که شامل ممنوعیت کالاهای با کاربرد دوگانه، محدودیت صادرات کالاهای آمریکایی به روسیه، ممنوعیت استفاده از دلار در مبادلات بانکی با روسیه و ممنوعیت ورود هواپیماهای خطوط ایرفلوت روسیه به فرودگاه‌های آمریکا است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی