عصر بازار

اتباع خارجی شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار باید بیمه شوند

عصر اعتبار- مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: برخورداری از خدمات تامین اجتماعی ضرورتی غیرقابل انکار برای اتباع خارجی در ایران است.

اتباع خارجی شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار باید بیمه شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  تسنیم، احمدرضا خزاعی، مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به به ماده 5 قانون تامین اجتماعی افزود: اتباع خارجی که براساس قانون و مقررات مشغول به کار هستند و رابطه مزدبگیری با کارفرما دارند، بایستی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

    وی با برشمردن وظایف اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: تحت پوشش قراردادن اتباع خارجی داخل ایران به صورت اجباری و اختیاری و تحت پوشش قراردادن ایرانیان و هموطنانی که در خارج از ایران حضور دارند دو ظیفه مهم این اداره کل است.

    مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی افزود: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و تفاوتی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.

    خزاعی تصریح کرد: اتباعی که دارای پروانه یا کارت کار هستند و در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی اشتغال دارند، مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظفند نسبت به اعلام اسامی و  پرداخت حق بیمه آنان اقدام کنند.

    وی درادامه بیان داشت: علاوه بر اجرای پوشش بیمه اجباری در مورد اتباع خارجی، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار، طلاب و روحانیون، بیمه اختیاری و توافقی این گروه نیز امکان‌پذیر است و تمام اتباع خارجی دارای کارت اقامت معتبر و مجوز اشتغال همانند سایر ایرانی‌ها می‌توانند از تمام مزایا و خدمات تأمین اجتماعی استفاده کنند و در این خصوص افراد در قالب هر شغلی می‌توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

    مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود 970 هزار نفر از اتباع خارجی در کشور که در شرایط سنی کار (60-15 سال) قراردارند، بیان داشت: تاکنون 37 هزار و 219 نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی درآمده‌اند و از تمام مزایای این سازمان به غیر از بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو