عصر بازار

گلستان، دارنده رتبه پنجم کشور در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید

عصر اعتبار- استاندار گلستان با تأکید بر این‌که در سه ماهه نخست امسال در استان ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان پرداخت شده است، گفت: در سال گذشته ستاد ساماندهی امور جوانان گلستان رتبه دوم کشور را بدست آورد.

گلستان، دارنده رتبه پنجم کشور در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سید «مناف هاشمی» در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان گلستان با موضوع فضای مجازی و اشتغال، تصریح کرد: بیش از 300 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در سال گذشته به 30 هزار جوانان پرداخت شده است.

    وی یادآور شد: ساماندهی امور جوانان نیازمند عزم عمومی است و حل مشکل اشتغال جوانان تنها وظیفه یک یا دو دستگاه نیست و در این حوزه از تمام ظرفیتهای 22 دستگاه عضو استفاده شود.

    استاندار گلستان با اشاره به این‌که در حوزه اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان باید تلاش مضاعفی شود، افزود: اولویت نگاه کار ما در تمام زمینه‌ها باید جوانان باشند و در بسیاری از موارد حتی بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانیم از استعداد و توان جوانان استفاده کرده و موفق شویم.

    هاشمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته طبق ارزیابی ستاد ساماندهی امور جوانان استان، شهرستان بندر ترکمن رتبه اول گلستان را در این حوزه کسب کرد و شهرستان‌های مراوه تپه و مینودشت دوم و سوم شدند.

    وی با بیان این‌که در سال 96 حدود دو برابر سال پیش تا این تاریخ در حوزه جوانان تسهیلات پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد با انگیزه بالا، هدفدار و با برنامه در این جلسات شرکت کنند.

    استاندار گلستان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد که باید که شخص مدیران در این جلسات حضور یابند و در ادامه یادآور شد: نقش دستگاه‌ها در این ستاد مشخص شود تا  هر دستگاه با توجه به سهم خود به طرح موضوع بپردازند.

    هاشمی با بیان این‌که قریب به یک چهارم جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: همه باید دغدغه جوانان را داشته باشند، چون مشکلات این حوزه به مشکلات خانواده‌ها منتهی خواهد شد.

    وی با اشاره به دستورالعمل رئیس‌جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان گفت: توجه به تشکل‌های جوانان یکی از رویکردهای اساسی وزارت ورزش و جوانان است.

    استاندار گلستان با بیان این‌که 20 هزار شغل برای سال97 ابلاغی کشور برای استان بوده است، یادآور شد: تاکنون 7000 شغل برای گلستان در سامانه کشور ثبت شده است.

    هاشمی رتبه استان را در حوزه اشتغال روستایی در جایگاه چهارم کشور دانست و افزود: در حوزه تسهیل و رفع موانع تولید نیز گلستان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

    استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی اپلیکیشن «اوقات فراغت» که توسط اداره کل ورزش و جاونان رونمایی شد و تعطیلات دانش آموزان و جوانان در تابستان افزود: جوانان و دانش آموزانی که در ایام تعطیلی مدارس درگیر درس نیستند به گونه ای سرگرم شوند که باعث استعداد یابی و تفریحات سالم شوند.

    وی سامانه اوقات فراغت جوانان که اداره کل ورزش و جوانان استان طراحی کرده را سامانه خوبی دانست و خاطر نشان کرد:باید همه دستگاهها با تجمعیع اطلاعات مفید خود در راستای رسیدن به هدف این نرم افزار حرکت کنند.

    در این جلسه با حضور دکتر هاشمی از اپلیکیشن «اوقات فراغت» استان رونمایی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی