عصر بازار

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تشریح کرد:

تصویب ماده‌ای در طرح مبارزه با جرائم اقتصادی درخصوص مبارزه با اخلالگران اقتصادی با حکم حکومتی

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود از تصویب ماده‌ای در طرح مبارزه با جرائم اقتصادی درخصوص مبارزه با اخلالگران اقتصادی با حکم حکومتی خبر داد.

تصویب ماده‌ای در طرح مبارزه با جرائم اقتصادی درخصوص مبارزه با اخلالگران اقتصادی با حکم حکومتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، حسن نوروزی در تشریح نشست امروز یکشنبه ( 28 مرداد) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: در نشست امروز ادامه بررسی طرح مبارزه با جرائم اقتصادی در دستورکار قرار داشت که یک ماده از این طرح پس از بحث و گفت وگو های نمایندگان به تصویب رسید.

    نماینده مردم بهارستان و رباط کریم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماده 50 مصوب شده در این طرح ، افزود: طبق این ماده جرائم اخلالگران درنظام اقتصادی کشور  براساس حکم حکومتی مقام معظم رهبری مورخ 20  مرداد سال جاری درخصوص مدت زمان  رسیدگی به این جرم مانند سایر جرائم اقتصادی برابر احکام قانون و حکم حکومتی صورت می گیرد.

    وی تصریح کرد: به دلیل ارسال نامه ای از سوی رییس قوه قضاییه به مقام معظم رهبری درخصوص برخورد با اخلالگران و درخواست حکمی برای این متهمان، لذا مقام معظم رهبری با حکمی تاکید کردند که متفاوت از قانون آیین دادرسی کیفری با متهمان و اخلالگران درنظام اقتصادی برخورد شود؛ یعنی مدت زمان رسیدگی به جرم، مدت زمان اعتراض به حکم و قطعی بودن آراء مورد توجه قرارگیرد، البته روح قانون مبارزه با جرائم اقتصادی درواقع روح قانون آیین دادرسی کیفری است، اما به دلیل جلوگیری از تعارض ها میان طرح و حکم حکومتی مقام رهبری مسئله مربوط به اخلالگران طبق حکم حکومتی رهبری مستثنی از قانون آیین دادرسی کیفری است.

    سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، تاکید کرد: پس از اتمام زمان 2 سال درخصوص مبارزه با جرائم اقتصادی و اخلالگران این حوزه مجازات ها طبق طرح مبارزه با جرائم اقتصادی تعیین می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی