عصر بازار

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تشریح کرد:

کسری هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نشست این کمیسیون را تشریح کرد.

کسری هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال به ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی مفتح با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان داشت: در نشست امروز بررسی عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها مندرج در تبصره (14) قانون بودجه سال جاری در دستور قرار داشت که معاونت های سازمان برنامه و بودجه وسازمان هدفمندی یارانه ها گزارشی ارائه کردند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: براساس گزارش ارائه شده تا کنون شرکت ملی پخش و پالایش  فراورده های نفتی 14 هزار میلیارد تومان، شرکت ملی گاز 41 هزار میلیارد ریال، شرکت توانیر 44 هزار میلیارد ریال، شرکت آب و فاضلاب 18 میلیارد ریال به حساب هدفمندی یارانه ها واریز کرده اند.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: جمع منابعی که شرکت ها به حساب هدفمندی یارانه ها واریز کرده اند بالغ بر 22هزار و 800 میلیارد تومان بوده است که با این روندی که تامین منابع طی می کند تا پایان سال در بخش هدفمندی یارانه ها 12 هزار و 500 میلیارد ریال کسری خواهیم داشت.

    وی تاکید کرد: با ارائه این گزارش اعضای کمیسیون تاکید داشتند که قانون هدفمندی یارانه ها باید اصلاح شود تا تکلیفی قانون بودجه هر ساله به دولت دارد تا یارانه سه دهک درآمدی بالای جامعه حذف شود عملیاتی شود.

    مفتح افزود: با اصلاح قانون می توان کسری 12 هزار و 500 میلیارد تومانی قانون هدفمندی یارانه ها را جبران کرد.

    محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد:  از رقم 22 هزار و 800میلیارد تومان درآمد هدفمندی یارانه ها 165هزار میلیارد ریال برای هدفمندی یارانه ها(نقدی)، یارانه نان، یارانه خرید گندم و کمک به کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شده است، 20 هزار و 900 میلیارد ریال برای سهم شرکت های نفتی و گاز،40هزار و 776 میلیارد ریال سهم شرکت های تابع وزارت نیرو پرداخت شده که 73 درصد منابع را بابت هدفمندی، 9درصد برای وزارت نفت و شرکت های تابع و 18 درصد برای وزارت نیرو و شرکتهای تابع اختصاص یافته است.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در صورتی که مطابق حکم تبصره قانون بودجه، از منابع پیش بینی شده 45 درصد برای قانون هدفمندی، 27درصد وازرت نفت و شرکت های تابع، 24 درصد وزارت نیرو و شرکت های تابع بود که دولت این درصدها را رعایت نکرده است.

    77میلیون نفر در تیرماه یارانه نقدی دریافت کرده اند

    نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از آن سو با توجه به میزان حجم مصرف بنزین و سایر فرآورده های نفتی احتمال عدم واریز درآمد فروش و سایر فرآورده ها به حساب خزانه وجود دارد.

    این عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس افزود: همچنین 77میلیون نفر در تیرماه یارانه نقدی دریافت کرده اند که نسبت به ماه گذشته 200 هزار نفر رشد داشته، دولت هیچ اقدامی برای حذف سه دهک بالای جامعه نکرده است که  تا پایان سال احتمال بالغ 12 هزار میلیارد تومان در بخش نقدی را ایجاد می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی