عصر بازار

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

افزایش پلکانی مالیات می‌تواند قیمت‌های حوزه مسکن را کنترل کند

عصر اعتبار- یک عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا دولت با افزایش پلکانی مالیات می‌تواند قیمت‌های حوزه مسکن را مدیریت کند. این امر نیازمند یک عزم جدی در اجرا و مدیریت است.

افزایش پلکانی مالیات می‌تواند قیمت‌های حوزه مسکن را کنترل کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شهرام کوسه‌غراوی در خصوص وضعیت بازار مسکن بیان کرد: قیمت‌ها اکنون واقعی نیست و این امر کاملا واضح است. اکنون در حوزه قیمت‌های مسکن یک حباب ایجاد شده است. نقدینگی رایج در کشور به سمت بازار سکه، طلا، ارز و حتی مسکن کشیده شده است و منجر به افزایش قیمت‌ها به صورت حباب شده است.

    وی در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی ما نیاز به یک مدیریت مدون داریم. طرح جامع مسکن اگر توسط دولت ابلاغ می‌شد می‌توانست در این حوزه که چند سالی است اقدام موثری انجام نشده تاثیر مثبتی داشته باشد.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه مسکن با آن مواجه هستیم حجم عرضه و تقاضا است. ما یکباره با تقاضای زیادی در حوزه مسکن مواجه شدیم که به خودی خود منجر به افزایش قیمت‌ها شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات وجود بافت فرسوده است. به این موضوع باید از قبل پرداخته می‌شد. اگر دولت در خصوص 2700 محله فرسوده‌ای که در برنامه ششم توسعه تعیین شده است اقدامات لازم را انجام دهد اتفاق خوبی در حوزه مسکن رقم خواهد خورد.

    کوسه‌غراوی خاطر نشان کرد: دولت باید این عزم را داشته باشد تا در عرصه مسکن به طور جدی ورود پیدا کند. مجلس نیز آمادگی خود برای کمک به دولت اعلام کرده است.

    نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که امروز مالکان اکثرا خود برای املاک قیمت‌های نامتعارف تعیین می‌کنند و آیا دولت می‌تواند با استفاده از افزایش پلکانی مالیات برای مالکانی که ملک خود را اجاره می‌دهند این بازار را کنترل کند، بیان کرد: قطعا دولت با افزایش پلکانی مالیات می‌تواند این فضا را کنترل کند و مدیریت مناسبی در تنظیم قیمت‌ها داشته باشد. در خصوص خانه‌های خالی نیز باید نسبت به دریافت مالیات اقدام شود. این امر نیازمند یک عزم جدی در اجرا و مدیریت است.

    وی تاکید کرد: افزایش پلکانی مالیات می‌تواند به تثبیت قیمت‌ها کمک کند.

    کوسه‌غراوی در پایان در پاسخ به این سوال که عدم ثبات در قیمت‌های مسکن چقدر بر مشکل ازدواج جوانان که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، تاثیر می‌گذارد، بیان کرد: زمانی که جوانان نتوانند خانه بخرند قطعا ازدواج آنها به تعویق می‌افتد و مشکلات بعدی به دنبال آن ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی