عصر بازار

استرالیا ۱.۳ میلیارد دلار به کشاورزان آسیب دیده کمک می کند

عصر اعتبار- نخست وزیر استرالیا گفت: دولت یک بسته ۱.۳ میلیارد دلاری را برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده به دلیل خشکسالی بی سابقه در این کشور در نظر گرفته است.

استرالیا ۱.۳ میلیارد دلار به کشاورزان آسیب دیده کمک می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایبِنا، «مالکولم ترنبال» نخست وزیر استرالیا وعده افزایش بودجه برای کمک به نواحی روستایی این کشور را که با بدترین خشکسالی در 50 سال اخیر روبرو شده اند را داد.

    در همین حال دولت استرالیا یک بسته حمایتی 1.8 میلیارد دلاری استرلیا معادل 1.3 میلیارد دلار آمریکا را برای پشتیبانی کشاورزان در نظر گرفته است. وی گفت: مصمم به حمایت از کشاورزان خود بمنظور کمک به آنها هستیم. این بدترین خشکسالی از دهه سال 1960 میلادی به بعد است.

    خشکسالی بیشتر مزارع حبوبات را در بر گرفته است و پیش بینی می شود که صادرات گندم استرالیا در سال جاری و آینده میلادی به پایین ترین سطح خود در 11 سال اخیر برسد. اداره هواشناسی استرالیا اعلام کرد که شرایط خشکسالی به نیمکره جنوبی ادامه پیدا می کند. 

    همچنین 75 میلیون دلار استرالیا از این بسته حمایتی به ایالت های سواحل شرقی برای هزینه کرد در زیرساخت های محلی اختصاص داده می شود و وام برای کشاورزان با بهره پایین تخصیص داده می شود.

    پیش از این هم رییس رزرو بانک استرالیا گفته بود که خشکسالی تاثیر منفی بر اقتصاد این کشور می گذارد؛ ضمن اینکه کمیته پارلمانی اعلام کرده که شرایط خشکسالی تولید کشاورزان را محدود خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی