عصر بازار

سرقت ۱۳.۵ میلیون دلاری از خودپرداز هندی

عصر اعتبار- «کازماس بانک» هند اعلام کرد که هکرها ۱۳.۵ میلیون دلار از خودپردازهای این بانک در ۲۸ کشور جهان برداشت کرده اند.

سرقت ۱۳.۵ میلیون دلاری از خودپرداز هندی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، «کازماس بانک» هند اعلام کرد که هکرها با نفوذ به سیستم های این بانک موفق به سرقت تقریبا 944 میلیون روپیه معادل 13.5 میلیون دلار شده اند. 

    همچنین هکرها با نفوذ به سیستم این بانک بطور همزمان در آخر هفته در 28 کشور جهان از خود پردازهای «کازماس بانک» مبلغ مذکور را برداشت کرده اند. هکرها اطلاعات مشتریان  را از طریق یک بد افزار ربوده و در یازدهم ماه جاری میلادی ظرف فقط بیش از 2 ساعت 805 میلیون روپیه را با انجام 14 هزار و 849 پردازش برداشت کردند که بیشتر برداشت ها از طریق خودپردازهای این بانک در سایر کشورها انجام گرفته است.

    هکرها علاوه بر برداشت از خودپردازهای «کازماس بانک»، اقدام به انتقال 139 میلیون روپیه به حساب یک شرکت در هنگ کنگ با انجام سه تراکنش غیر مجاز از طریق شبکه پرداخت جهانی، سوئیفت انجام داده اند.

    این بانک هندی اعلام کرد که نرم افزار بانکداری اصلی آن درخواست پرداخت از طریق کارت بدهی را از طریق «سیستم سویچینگ» دریافت می کند؛ اما این سیستم مورد هجمه هکرها قرار گرفته بود.

    «کازماس بانک» اعلام کرد که در زمان هک، «پراکسی سویچ» ایجاد شده بود و تمام تایید های پرداخت کلاهبردارانه توسط «سیستم پراکسی سویچینگ» تایید شده بود.

    پیش از این هم «سیتی یونین» بانک هند در ماه فوریه اعلام کرده بود که سه حواله کلاهبردای به ارزش تقریبی 2 میلیون دلار از طریق پلت فرم مالی سوئیفت در این بانک ثبت شده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی