عصر بازار

حضور سرمایه‌گذار خارجی در چهارمحال و بختیاری دور از انتظار است

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت:در شرایط کنونی حضور سرمایه گذاران خارجی دور از انتظار است اما مردم خودشان اقتصاد را باید در دست بگیرند.

حضور سرمایه‌گذار خارجی در چهارمحال و بختیاری دور از انتظار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حبیب الله وفایی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع 10 هزار میلیارد تومان هزینه جاری که به استان‌ها اختصاص یافته سهم استان 210 میلیارد تومان است همچنین سهم استان از اعتبارات تملک دارایی 354 میلیارد تومان است.

    وی سهم استان از ردیف‌های ملی پیوست قانون بودجه را در سال 97 معادل 269 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در کشور از حیث بودجه‌های ملی به طور متوسط استان‌ها 24 درصد کاهش داشتند اما ما رشدی حدود 26.2 درصدی داشتیم ضمن اینکه از لحاظ کل اعتبارات استان شامل ملی و استانی مجموع استان‌ها 11.6 درصد کاهش یافت اما سهم ما 1.7 درصد کاهش داشت.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری بیان کرد: موفقیت‌هایی که در  کسب اعتبارات داشته‌ایم با تلاش‌ها و پیگیری‌های به موقع و همچنین همکاری مجمع نمایندگان استان بوده است.

    وفایی خاطرنشان کرد: سال گدشته علاوه بر اعتبارات مصوب 216 میلیارد تومان اعتبارات مازاد گرفتیم و امسال نیز تاکنون این رقم 90 میلیارد تومان بوده است‌.

    وی به رشد 12.2 درصدی حقوق و سایر در استان اشاره و تصریح کرد: مشکلاتی که در کشور بروز می‌کند به دلیل بی‌برنامگی است سند آمایش سرزمین چراغ راهی برای استان و برای به کارگیری منابع در راستای پتانسیل ها است.

    وفایی ادامه داد: سند آمایش سرزمین استان در سایت سازمان برنامه و بودجه موجود و در کمیسیون عالی کشور در حال بررسی است.

    وی به تهیه سند توسعه برنامه ششم در استان اشاره کرد و گفت: اشتغال امروز مسئله مهمی در کشور است و ما نیز به طور ویژه به آن توجه می‌کنیم که در همین راستا سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان نیز تهیه شده و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اسناد توسعه شهرستان‌ها در استان تهیه و به منظور اعلام و استفاده از نظرات کارشناسان و نخبگان به مدت یک هفته در سایت اینترنتی سازمان قرار گرفته است.

    وفایی اعتماد را به عنوان یک سرمایه اجتماعی مهم‌ترین رکن توسعه استان دانست و تصریح کرد: مشکل ما بودجه نیست بلکه بی‌برنامگی، عدم پایبندی و نظارت بر برنامه‌ها مهمترین عامل کم برخورداری استان است ما باید بدانیم وضعیتمان چگونه است و چه چیزی ما را به توسعه می‌رساند.

    وی با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی 14 شهریور ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نظارت بر پروژه‌ها به صورت هفتگی و مستمر در استان برای جمع آوری پیشنهادات و رفع مشکلات انجام می‌شود تا بتوانیم نقش بهتری در استفاده از منابع داشته باشیم.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری به مطالعه 13 بسته سرمایه گذاری مطالعه شده در استان برای حضور سرمایه گذاران خارجی اشاره و تصریح کرد: در شرایط کنونی حضور سرمایه گذاران خارجی دور از انتظار است اما باید بدانیم که حرکت باید به سمت این باشد که مردم خودشان اقتصاد را در دست گیرند و سرمایه گذار خارجی به عنوان یک بسته تلفیقی و کمکی نگریسته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی