عصر بازار

وزیرصمت:

رییس بورس کالا باید اسامی خریداران را اعلام کند

عصر اعتبار- وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: همه دریافت کنندگان ارز در بانک و نیز دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی مکلف شدند برای واردات کالا وثیقه و تضمین کافی تامین کنند. بر این اساس چناچه واردکننده از واردات کالایی که تامین ارز شده ، سرباز زند، ضمن توقیف وثیقه و تضمین مالی ، به اتهام قاچاق ارز در محاکم تعزیرات تحت پیگرد و مجازات قرار خواهد گرفت.

رییس بورس کالا باید اسامی خریداران را اعلام کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری درباره میزان ارز تامین شده برای مواد اولیه و کالاهای اساسی نیز توضیح داد: کل ارز تامین شده برای واردات مواد اولیه و نیز واردات کالاهای اساسی، دارو وتجهیزات پزشکی از اول سال جاری تا پایان بیست وهفتم مردادماه کمتر از ده میلیارد دلار بوده است.

    وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش دیگر سخنانش،درباره موعد قانونی واردات کالاهایی که ارز به آنها تخصیص یافته نیز گفت: براساس قوانین ومقررات آمره کشور، واردکنندگان تجهیزات و ماشین الات طبق قرارداد خرید ،عموماً بالاتر از شش ماه برای ورود و ترخیص کالا از گمرک فرصت دارند. همچنین واردکنندگان سایر کالاها قبلاً تا شش ماه و براساس مصوبه جدید دولت ،سه ماه برای ورود کالا به کشور و دوماه برای خروج کالا از گمرکات یعنی در مجموع پنج ماه برای ورود کالای مورد تعهد و ترخیص آن فرصت دارند.

    شریعتمداری در ادامه درباره تکلیف والزام واردکنندگان به واردات کالا نیز تاکید کرد: همه دریافت کنندگان ارز و نیز دریافت کنندگان ارز رسمی ، مکلف به سپردن تعهد واردات کالا به کشور هستند ودر صورت تخلف از این مقررات، بانکهای عامل و گمرکات مکلف به ضبط وثایق و تضامین و شکایت از انها در محاکم تعزیرات به اتهام قاچاق ارز هستند..

    او همچنین درباره نحوه پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز از سوی واردکنندگان هم گفت: در این رابطه مقرر شده است تا شش ماه به واردکنندگان برای تسویه فرصت داده شود و در مقابل ضمانت نامه مجوز ترخیص کالای آنها صادر شود.

    وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین در بخش دیگر سخنانش درباره بورس کالا و عرضه محصولات فولادی و نیز دیگر انواع عرضه توضیح داد: محصولات فولای و انواع دیگر کالاهای عرضه شده در بورس بر اساس دلار رسمی انجام خواهد شد و خریداران موظف خواهند شد حداقل 75 درصد محصولات بعدی را در بورس و با همان دلار رسمی عرضه کنند..

    شریعتمداری تاکید کرد: به رئیس بورس کالا گفته بودیم ، اسامی خریداران را اعلام کند تا شائبه حضور دلالان در رسانه ها پایان پذیرد.اما تعلل بورس کالا در این مورد تعجب برانگیز است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی