عصر بازار

یک مقام مسئول اعلام کرد:

ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا از برقراری روابط بانکی این دو کشور، بدون استفاده از دلار خبر داد.

ادامه روابط بانکی ایران و ایتالیا بدون دلار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، احمد پورفلاح درباره روابط بانکی ایران و ایتالیا، اظهار داشت: ایتالیا یکی از اعضای اتحادیه اروپا است، باید بسیاری از قواعد و قوانین را قبول و رعایت کند.

    وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت ها در اروپا تصمیم به ادامه ارتباط با ایران گرفته اند، افزود: اما نکته ای که وجود دارد این است که دولت ها تصمیم  گرفته اند و شرکت ها اجرا می کنند و بسیاری از شرکت ها به دلیل ارتباط و تبادل های بین المللی در حوزه دلار، به طور حتم برای برقراری ارتباط با ایران باید بررسی کنند که این ارتباط به نفع آن ها خواهد بود یا خیر.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از آنجایی که اقتصاد قالب در ایتالیا را شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) تشکیل می دهند، نگرانی کمتری از برخوردهای بین المللی برای برقراری ارتباط ایران دارند.

    پورفلاح، گفت: همچنین از سویی دیگر با توجه به شرایط فعلی، تصمیم اتاق بازرگانی بر این است که نیاز شرکت ها از طریق شرکت های کوچک و متوسط که معاملات آن ها با دلار نیست، تامین شود.

    وی در ادامه گفت: ازآنجایی که مشکلاتی برای تبادل پول در عرصه بین المللی وجود دارد و سوئیفت نیز متوقف شده، فعالیت های مالی از طریق صرافی و برخی بانک های درجه 3 ایتالیا که با دلار کار نمی کنند در حال انجام است.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اما از آنجایی که ایتالیا بزرگترین شریک تجاری ایران است باید تمامی تلاش فعالیت ما به گونه ای باشد که تبادل پول از طریق شبکه بانکی انجام شود.

    پورفلاح، افزود: اگر قرار بر این باشد که فعالیت های مالی و فعالیت های بین المللی از بانک ها و شرکت های غیرمعتبر انجام شود، خطر از بین رفتن منابع وجود دارد و ما امیدوارم دولت مردان اقدامی کنند تا بتوانیم ارتباطی برد برد با دنیا داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی