عصر بازار

"کردیت سوئیس" بیش از ۵ میلیارد دلار "پول‌های روسی" را بلوکه کرد

عصر اعتبار- "کردیت سویس" (Credit Suisse) یکی از بزرگترین بانک‌های سوئیس مبلغ قریب به ۵ میلیارد فرانک سوئیس را بلوکه کرده تا تحریم‌های روسیه از طرف آمریکا را نقض نکند.

"کردیت سوئیس" بیش از ۵ میلیارد دلار "پول‌های روسی" را بلوکه کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، نماینده این بانک از افشای صاحبان این مبالغ طفره رفت. این نشریه اعلام می‌کند مبالغ مذکور در سه ماهه دوم سال 2018 بلوکه شده است. تحریم‌های آمریکا در سوئیس رعایت نمی‌شود ولی بانک‌های آن به دلار آمریکا وابستگی دارند و به همین دلیل ناچارند از سیاست آمریکا پیروی کنند.

    طبق داده‌های بانک مرکزی روسیه در سال 2017 قریب به 6,2 میلیارد دلار از روسیه به سوئیس منتقل شد. این رقم 14% کل خروج سرمایه از کشور و سه برابر بیش از مبلغی است که به آمریکا منتقل شده بود.

    در این باره سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود واشنگتن بکار گرفتن تحریم‌ها علیه روسیه را در آینده ادامه خواهد داد اما این تحریم‌ها نمی‌توانند مسکو را به تغییر خط مشی سیاسی وادار کنند.

    وی تصریح کرد: هیئت روس سعی می‌کند طی ملاقات هایی این دیدگاه را به اطلاع طرف آمریکایی برساند.

    ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو با دقت بیانیه‌های واشنگتن درباره تحریم‌ها را بررسی کرده است همه این تحریم‌ها غیرموجه بوده و آمریکا با این تحریم ها به اهداف خود نخواهد رسید.

    به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: مسکو طرح‌هایی برای پاسخ به تحریم‌های آمریکا علیه روس‌ها دارد. لیست تحریم‌های روسیه نیز طویل است.

    ریابکوف افزود: البته ما با دقت بیانیه‌های واشنگتن را تحلیل کردیم هر چه آنها بگویند پاسخ ما به تمامی این بیانیه‌ها یک چیز است همه اینها غیرمنطقی است و آنها با این اقدامات به اهداف خود نمی‌رسند.

    وی تصریح کرد: آمریکا از آمادگی روسیه برای گفتگو در فرمت درون سازمانی درباره اتهامات دخالت در انتخابات آمریکا خبر دارد. ما کاری نکرده‌ایم که بخواهد به آمریکا بهانه‌ای برای طرح چنین اتهاماتی بدهد. آنها قادر به ارائه سند و مدرک درباره این اتهامات نبودند.

    ریابکوف گفت: پاسخ به تحریم‌های جدید آمریکا باید شامل اقداماتی در جهت افزایش انعطاف اقتصاد روسیه، آزادی از قید دلار در معاملات خارجی و ایجاد یک سیستم جدید پرداختی یا چند وجهی با شرکایمان باشد.

    این دیپلمات روس تاکید کرد که روسیه پاسخ مشابهی به تحریم های آمریکا علیه افراد و شرکت‌های روسیه خواهد داد و شاید لیست تحریم های روسیه نیز گسترده باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی