عصر بازار

پول آفریقای جنوبی به دنبال توئیت تهدید آمیز ترامپ سقوط کرد

عصر اعتبار- راند، واحد پول آفریقای جنوبی به دلیل احتمال تحریم های اقتصادی واشنگتن علیه ژوهانسبورگ، ۲ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد.

پول آفریقای جنوبی به دنبال توئیت تهدید آمیز ترامپ سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، به دنبال توئیت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انجام اصلاحات عرضی در آفریقای جنوبی و نیز نگرانی در مورد احتمال تحریم اقتصادی این کشور از سوی واشنگتن، راند واحد پول آفریقای جنوبی تقریبا 2 درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داد و یکی از بدترین عملکردهای هفتگی خود را در چند سال اخیر تجربه کرد. 

    در همین حال طی 48 ساعت گذشته هر 14.43 راند در برابر یک دلار رسید که البته ساعاتی بعد کمی بهبود پیدا کرد و هر 14.22 راند به یک دلار رسید. دونالد ترامپ در توئیت خود از مایک پامپئو وزیر خارجه ایالات متحده خواسته بود که با دقت مصادره زمین های کشاورزی و دیگر عراضی در آفریقای جنوبی را بررسی کند. البته دولت آفریقای جنوبی در یک پیام توئیتری این درک ناچیز مقامات آمریکایی را رد کرد و اعلام کرد که آنها به دنبال ایجاد تفرقه در آفریقای جنوبی هستند.

    در حال حاضر، اختلافات شدیدی بین کشاورزان سفید پوست و سیاه پوست در آفریقای جنوبی به وجود آمده و در قانون اساسی این کشور یکسری تغییرات درجهت مصادره عراضی در حال شکل گرفتن است. از طرفی هم بسیاری از کشاورزان سفید پوست به دلیل برنامه ریزی دولت برای توقیف زمین ها، به دنبال فروش سریع عراضی خود هستند؛ در حالی که هیچ مشتری برای آنها وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی