عصر بازار

گزارشی از بازار در روز توزیع اسکناس نو؛

هیجان "ریال" و "دلار" در فردوسی

عصر اعتبار- میدان فردوسی تا چهارراه استانبول برای امروز در کنار جریان ارزی شاهد هیجان توزیع اسکناس‌های نو و رفت و آمدهایی از این دست بود.

هیجان "ریال" و "دلار" در فردوسی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، از امروز(شنبه) تا هفتم شهریورماه توزیع اسکناس‌های نو در شعب منتخب بانک‌ها به مناسبت عید غدیر خم انجام می‌شود. بر این اساس اسکناس‌های 500 و 1000 تومانی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همزمان با توزیع بازار اسکناس نو در شبکه بانکی در بازار آزاد نیز اسکناس‌فروش‌ها روزهای شلوغی دارند و تقاضا برای خرید به مناسبت عید غدیر خم بالا است.

    گذری بر میدان فردوسی تا چهارراه استانبول از این حکایت داشت که قیمت‌ها گرچه اغلب با روندی کاهشی همراه شده بود اما برخی اسکناس‌فروش‌ها همچنان قیمت‌ها را بالا نگه داشته‌اند. برخی عنوان کرده‌اند که با شروع توزیع اسکناس در بانک‌ها افرادی که این اسکناس‌ها را دریافت کرده‌اند، اغلب برای فروش به بازار می‌آیند. در نتیجه عرضه بیشتر شده و قیمت‌ها کاهشی است. این در حالی است که اسکناس‌فروش‌ها می‌گویند در بین فروشندگان اسکناس‌های نو در کنار مردم عادی به نظر می‌رسد افرادی از درون بانک‌ها هستند که حجم بیشتری از دسته‌های اسکناس را به فروش می‌رسانند.

    آخرین قیمت‌ها از اسکناس نو در بازار از این حکایت داشت که اسکناس صد برگی 500 تومانی که تا پیش از این حدود 75 هزار تومان برای امروز تا 65 هزار تومان کاهش قیمت داشته و یا دسته 100 برگی اسکناس 1000 تومانی که تا 120 تومان فروخته می‌شد، به 115 هزار تومان کاهش داشته است.

    در سایر قیمت‌ها نیز دسته 100 برگی اسکناس 10 هزار تومانی تا یک میلیون و 15 هزار تومان، 5000 تومانی 520 هزار تومان، 2000 تومانی 212 هزار تومان فروخته می‌شود اما اسکناس کمیاب‌تر قیمت بالاتری دارند از جمله دسته 100 برگی اسکناس 10 تومانی تا 70 هزار تومان، 20 تومانی 65 هزار تومان و 50 تومانی تا 70 هزار تومان فروش می‌رود.

    جریان بازار ارز

    اما میدان فردوسی در اصل محل خرید و فروش ارز بوده و جریان معاملات در آن روزانه مورد توجه است. برای امروز قیمت‌ها تا حدی نزولی بوده و بازار التهاب قیمتی نداشت، اما خریدار و فروشنده همچنان در بازار رفت و آمد هستند؛ هرچند که ظاهرا صرافی‌ها بیش از مردم عادی تمایل به خرید ارز داشتند، چراکه این روزها با کاهش قیمت سعی در جذب ارزی دارند که برخی برای فروش به بازار می‌آورند.

    آخرین قیمت‌ها از بازار آزاد ارز این حکایت دارد که دلار تا 10 هزار و 520 تومان و یورو تا 12 هزار و 300 تومان معامله شد. همچنین نرخ ارزی که صرافی‌ها برای فروش با مدرک در تابلوهای خود قرار داده‌اند، از این قرار بود که دلار تا 10 هزار و 500 و یورو تا 12 هزار و 200 تومان قیمت خورده و معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو