عصر بازار

لاهوتی:

از طلاق هم مالیات بر ارزش‌افزوده می‌گیرید

عصر اعتبار- مهرداد لاهوتی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان در مجلس اظهار داشت: «من به جهت رسالت ملی‌ای که برعهده دارم، با استیضاح موافق هستم.»

از طلاق هم مالیات بر ارزش‌افزوده می‌گیرید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرآنلاین، وی افزود: «در طول 40 سال گذشته ما همه مسایل اقتصادی کشور را به دشمنی دشمنان گره زدیم. این در حالی است که رهبری همیشه دقت کردند که در نام‌گذاری سال، یک موضوع اقتصادی را انتخاب کردند.
    وی با اشاره به اینکه ما مدیران دولتی را مدیران خوبی می‌دانیم،ادامه داد: در شرایط کنونی اقتصاد که علیه ما اتاق جنگ تشکیل شده است، باید فرمانده جنگ مشخص شود.
    وی با انتقاد از روند خصوصی‌سازی نیز گفت:کشت و صنعت مغان در زمان شما واگذار شده است. حداقل پایه مزایده از 2200 میلیارد تومان باید دو برابر می‌شد، اما با 1700 میلیارد تومان  آن را فروختید. این واگذاری به شرکتی بود که هیچ سابقه ای در این خصوص ندارد. وقتی شرکتی این‌چنینی این معامله را انجام می دهد، تاراج است، واگذاری نیست.
    او افزود: شما تورم نقطه به نقطه را می‌بینید که از شهریور 96 تا سال 97 حدود 9.4 درصد است این بدان معناست که تورم تا پایان سال باید به 60 درصد برسد.
    لاهوتی گفت: این انصاف است؟ نرخ ارز در 13 شهریور 96 حدود 3 هزار و 888 تومان بود اما دیروز بیش از 10 هزار تومان بود، یعنی در یک‌سال 170 درصد رشد اتفاق افتاده است. دقت کنید این فشار به مردم می‌آید.
    این نماینده با تاکید بر اینکه بی‌ثباتی در بازار ارز در حال افزایش است، اضافه کرد:  اکثر پیمانکاران از شرکت در مناقصات منصرف شدند. نقدینگی در شروع دولت 450 هزار میلیارد تومان بود، اما در شرایط کنونی یک‌هزار و هفتصد هزار میلیارد تومان است. این نقدینگی هم کار آمریکایی‌هاست؟
    او در بخش دیگری از سخنانش گفت: شما در نرخ سود بانکی و نرخ ارز دستوری عمل کردید. از فروردین تا تیرماه امسال 20 هزار میلیارد تومان کابه التفاوت نرخ ارز به جیب افرادی ریخته شد که ثبت‌سفارش کردند، اما واردات انجام ندادند.
    وی گفت: 180 میلیون دلار در یکی از استان‌های غربی کشور ثبت‌سفارش شده و با هماهنگی با صرافی‌های داخل کشور و صرافی‌های ترکیه وارداتی صورت نگرفته است.
    او گفت: دولت اعتقاد دارد که قاچاق را از 25 به 12.5 میلیون دلار رسانده، اما من این آمار را قبول ندارم، قاچاق کالا 20 میلیون دلار است.
    وی گفت:  از 6800 دستگاه خودرویی که گفتند سایت را هک کردند و وارد کشور شد ، 1900 دستگاه  در داخل گمرک ترخیص شده است. آیا گمرک زیر نظر شما نیست؟

    لاهوتی افزود: مالیات راهی است که همه ما به آن اعتقاد داریم، اما مالیات بر ارزش افزوده به طور مضاعف وصول می‌شود و از یک کالا چند بار وصول می‌شود. شما از طلاق مالیات بر ارزش افزوده می‌گیرید. شما وزیر اقتصاد هستید!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی