عصر بازار

بانک سرمایه به بازار "ب" فرابورس رفت

عصر اعتبار- بانک سرمایه در فهرست نرخ‌های تابلوی "ب" بازار پایه فرابورس ایران به عنوان دویست و بیست و نهمین نماد معاملاتی درج شد.

بانک سرمایه به بازار "ب" فرابورس رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در اجرای تبصره 3 ماده 41 مکرر دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران و با توجه به تصمیم هیات پذیرش فرابورس، بانک سرمایه(سهامی عام) در فهرست نرخ‌های تابلوی "ب" بازار پایه فرابورس ایران به عنوان دویست و بیست و نهمین نماد معاملاتی درج شد.

    گفتی است بانک سرمایه که در روز 21 فروردین 1390 نزد سازمکان بورس ثبت شده، با نماد معاملاتی "سمایه" در گروه بانکها و موسسات اعتباری، زیرگروه سایر واسطه‌های پولی روی تابلوی فرابورس ایران نشسته است.

    این گزارش می‌افزاید: در تبصره 3 ماده 41 مکرر دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران آمده است: در صورت عدم رعایت شرط بند 4  قسمت «ب» ماده 6 و عدم رعایت ماده 7، برای سهام پذیرفته شده در بازار دوم پذیرش اوراق بهادار لغو می‌شود.

    این در حالی است که در بند 4 قسمت «ب» ماده 6 بخش سوم این دستورالعمل که مربوط به شرایط پذیرش سهام در بازار دوم آمده است: سهام شرکت‌های سهامی عام با ویژگی‌های زیر در بازار دوم فرابورس قابل پذیرش می‌باشد:  ویژگی‌های ناشر: آخرین سرمایه ثبت شده آن حداقل یک میلیارد ریال باشد.

    همچنین در ماده 7 این دستورالعمل آمده: در صورت تشخیص هیئت پذیرش، پذیرش سهام شرکت‌ها در بازار دوم منوط به وجود حداقل یک بازارگردان برای آن می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی