عصر بازار

تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۱۹.۳ درصد شد

عصر اعتبار- مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در مردادماه سال جاری به ۱۹.۳ درصد رسید و بیشترین نرخ مربوط به استان همدان با ۲۳.۲ درصد و کمترین مربوط به استان هرمزگان با ۱۴.۷ درصد است.

تورم نقطه به نقطه مصرف کننده ۱۹.۳ درصد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١۰۰=١٣٩٥) به ١٢٧,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٢ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٩.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ٤.۰ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ١٩,٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان همدان (٢٣.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٤.٧ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٣.٩ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٤.٦ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ٩.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های بوشهر و سیستان وبلوچستان (٧.٤ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٥.١ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.٢ واحد درصد کاهش نشان می­ دهد.

    خانوارهای شهری

    در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١۰۰=١٣٩٥) به ١٢٧,٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.١ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد با ٩.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان مازندران با ٤.۰ درصد افزایش می ­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ١٩,٤ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان (٢٤.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٤.٢ درصد) است، یعنی خانوارهای ساکن استان همدان به طور متوسط ٥.۰ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٥.٢ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ٩.٨ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان های همدان (١٣.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه وبویراحمد (٧.٦ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٥.٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.٢ واحد درصد افزایش نشان می ­دهد.

    خانوارهای روستایی

    در مرداد ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی کشور (١۰۰=١٣٩٥) به ٢٨,۰١ رسید که نسبت به ماه قبل ٩.٥ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان­های لرستان و کهگیلویه وبویراحمد با ٨,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قزوین  با ٣.۰ درصد افزایش می باشد. درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ١٨.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان لرستان (٢٥.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان گیلان (١٣.٨ درصد) است، یعنی خانوارهای روستایی ساکن استان لرستان به طور متوسط ٦.٤ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای روستایی ساکن استان گیلان به طور متوسط ٥.۰ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به مرداد ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای روستایی کشور به ٩.١ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٥.٣ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در مرداد ماه ٧.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.٣ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو