عصر بازار

بر اساس داده‌های آمار فدرال آلمان؛

آلمان به رکورد بالاترین مازاد درآمد دولتی دست یافت

عصر اعتبار- داده‌های اداره آمار فدرال آلمان که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد این کشور در نیمه اول ۲۰۱۸ به رکورد دیگری از مازاد بودجه دولتی دست یافته است.

آلمان به رکورد بالاترین مازاد درآمد دولتی دست یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، داده‌های اداره آمار فدرال آلمان که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد این کشور در نیمه اول 2018 به رکورد دیگری از مازاد بودجه دولتی دست یافته است.

    طبق داده‌های اداره آمار، در بازه ژانویه تا ژوئن، درآمد رسمی دولت 48.1 میلیارد یورو (55.7 میلیارد دلار) از هزینه‌کردها بیشتر شد که این معادل 2.9 درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. این میزان بالاترین مازاد بودجه نیمه اول سال در تاریخ محاسبه آن است.

    اداره فدرال بیمه اشاره کرده است که دولت فدرال و سطوح مشترک دولت، همچنین طرح ملی بیمه اجتماعی، همگی در این مازاد بودجه نقش داشته‌اند. سطح فدرال دولت بیشترین مازاد بودجه را داشته است (19.5 میلیارد یورو) و دولت‌های ایالتی آلمان در رده دوم قرار دارند (اضافه بودجه 13.1 میلیارد یورو). طرح بیمه اجتماعی هم با 9 میلیارد دلار مازاد بودجه و بخش‌های دولتی مشترک (6.6 میلیارد یورو اضافه بودجه) در رده‌های بعدی هستند.

    از سال 2014 به بعد، آلمان به طور مداوم با مازاد بودجه دولتی روبرو می‌شود. در نیمه اول امسال دولت آلمان با افزایش 5.2 درصدی درآمدهای مالیاتی روبروشد. در عین حال هزینه‌ها به لطف بهره پایین وام‌های آلمان 8.7 درصد افت کرد، هرچند هزینه‌کردهای عمومی 12.3 درصد افزایش یافته بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی