عصر بازار

عضو هیئت رئیسه مجلس:

قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی اجرا نمی شود

اجرای دقیق قانون راهکاری برای کاهش معوقات بانک

عصر اعتبار- عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از اجرای ضعیف قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان انتقاد کرد.

قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی اجرا نمی شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی درباره مصوبه بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی معوق کمتر از 100 میلیون تومان گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان در بودجه 97 مقرر شده که سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی معوق کمتر از 100 میلیون تومان بخشیده شود.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت مصوبه مجلس برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی را اجرا نمی کند که این موضوع غیرقابل قبول است. 

    بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی معوق به تسویه مطالبات بانکی کمک می کند

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی معوق علاوه بر اینکه در وضعیت اقتصادی فعلی به کشاورزان کمک می شود این انگیزه را برای بخشی از بدهکاران بانکی ایجاد می کند تا وام های معوق را تسویه حساب کنند.

    بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه پاسخگوی اجرای ضعیف قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی باشند

    امیرآبادی فراهانی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: بانک ها عنوان می کنند منابع کافی برای بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق بانکی را ندارند این در حالی است که در بودجه به این موضوعات رسیدگی می شود.

    عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اغلب بانک ها قانون بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی معوق کمتر از 100 میلیون تومان را اجرا نمی کنند بنابراین باید بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص اجرای قانون مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی