عصر بازار

به دلیل تأثیر منفی جنگ تجاری؛

آمریکا مجبور به کمک مالی ۶ میلیارد دلاری به بخش کشاورزی شد

عصر اعتبار- راشاتودی اعلام کرد: در پی آسیب بخش کشاورزی آمریکا از جنگ تجاری، وزارت کشاورزی این کشور مجبور شد کمک مالی ۶ میلیارد دلاری برای کشاورزان پرداخت کند.

آمریکا مجبور به کمک مالی ۶ میلیارد دلاری به بخش کشاورزی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، آمریکا جنگ تجاری را چند ماهی است با کشورهای دیگر به ویژه چین آغاز کرده که ضرر آن به خود آمریکا برگشته است و شرکت‌های مختلفی به ویژه بخش کشاورزی این کشور از سیاست‌های تعرفه‌ای و راه‌اندازی جنگ تجاری آمریکا با دیگر کشورها به شدت انتقاد کردند.

    امروز خبرگزاری راشاتودی، نوشت که وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده کمک‌ها و مساعدت‌های مالی برای بخش کشاورزی این کشور به جهت تأثیر منفی جنگ تجاری بر این بخش پرداخت می‌کند. این طرح اضطراری در چند بخش قابل اجرا خواهد بود که شامل 6 میلیارد دلار حمایت‌های مالی است.

    *کمک مالی آمریکا به محصولات اساسی کشاورزی

    ابتدا 4.7 میلیارد دلار برای پرداخت به کشاورزانی که 7 محصول اساسی را تولید می‌کنند پرداخت خواهد شد. همچنین دولت موظف است 1.2 میلیارد دلار کالاها و محصولات کشاورزی خاصی را که تحت تأثیر واکنش‌های تلافی‌جویانه دیگر کشورها قرار گرفته است را خریداری کند.

    کشاورزان سویاکار آمریکا بارها اعلام کردند که محصولاتشان دستشان مانده است و خریداری برای آنها پیدا نمی‌شود احتمالاً این بخش از برنامه وزارت کشاورزی ‌آمریکا معطوف به کشاورزانی خواهد بود که محصولاتشان خریدار ندارد.

    *حمایت از توسعه بازار خارج

    بخش سوم کمک‌های مالی وزارت کشاورزی آمریکا شامل 200 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه بازارهای خارج از مرزهای محصولات کشاورزی آمریکا خواهد بود.

    پس از آنکه دونالد ترامپ در سال 2017 به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد، بارها از تجارت آزاد با دیگر کشورها انتقاد کرد. بنابراین در جنگ تجاری که اکنون راه انداخته روی کالاهای وارداتی تعرفه اعمال می‌کند. ترامپ همچنین این سیاست تعرفه‌ای را بزرگترین اقدام می‌خواند و آن را به نفع آمریکا می‌داند.

    *حمایت از سویاکاران برای جلوگیری از ضرر آنها

    اما بزرگترین بخش حمایت‌های مالی وزارت کشاورزی آمریکا به مبلغ 3.6 میلیارد دلار به کشاورزان سویاکاری که از تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین آسیب دیده‌اند پرداخت خواهد شد.

    *کمک 290 میلیون دلاری برای گندمکاران و لبنیاتی‌ها

    حدود 290 میلیون دلار نیز به پرورش‌دهندگان خوک و 227 میلیون دلار برای پرورش‌دهندگان کتان و 156 میلیون دلار برای تولیدکنندگان سرگم و همچنین 127 میلیون دلار برای صنف‌های لبنیاتی و 119 میلیون دلار برای گندم‌کاران و 98 میلیون دلار برای پرورش‌دهندگان ذرت داده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی