عصر بازار

شرایط و مشاغل مورد نیاز؛

جزئیات اعزام نیروی کار به آلمان و انگلیس اعلام شد

عصر اعتبار- رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین المللی ایران از اعزام نیروی کار به کشورهای انگلستان و آلمان خبرداد و جزئیات شرایط، مدارک و مشاغل مورد نیاز را تشریح کرد.

جزئیات اعزام نیروی کار به آلمان و انگلیس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محسن احمدپور با اشاره به ظرفیت بازار کار رشته پرستاری در کشور آلمان گفت: بنا بر توافق ای که با موسسه ویویدوس در زمینه آموزش کمک پرستاری منعقد شده، قرار است علاقمندان به فعالیت در رشته کمک پرستاری در آلمان پس از شرکت در دوره‌های آموزشی تئوری به مدت 240 ساعت در ایران، بالینی به مدت 240 ساعت در برلین و دوره توجیهی به مدت 80 ساعت در برلین که توسط استاتید آلمانی و بر اساس استانداردهای کشور آلمان برگزار می شوند، به عنوان کمک پرستار در کشور آلمان مشغول به کار شوند.

    وی دارا بودن مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی، دیپلم و تسلط به زبان آلمانی با نمره 81 را از شرایط شرکت در این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: دارندگان مدارک دانشگاهی بالاتر که به زبان آلمانی تسلط داشته و از سایر روش ها موفق به اخذ موقعیت کاری یا اقامتی در آلمان نشده اند نیز می توانند از این طریق اقدام کنند.

    وی تصریح کرد: انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران پیش از شروع دوره از قطعیت استخدام افراد شرکت کننده در این دوره های آموزشی در کشور آلمان تا حد امکان اطمینان حاصل خواهد کرد.

    احمدپور همچنین از اعزام نیروی کار در رشته های پرستاری، عمران، مکانیک، الکترونیک و کامپیوتر به کشور انگلستان خبر داد و گفت: بنا بر قراردادی که بر اساس لیست رسمی مشاغل مورد نیاز کشور انگلستان با موسسه ITWR از این کشور منعقد شده است، اعزام نیروی کار در رشته های ذکر شده به این کشور صورت خواهد گرفت.

    وی افزود: با توجه به اینکه رشته پرستاری جزو مشاغل مورد نیاز شدید کشور انگلستان است، بر اساس این تفاهم نامه در مرحله اول برای تعداد 100 پرستار صلاحیت دار، پیشنهاد شغلی ارائه شده است اما در مورد سایر مشاغل، مراحل اعزام باید بر اساس ضوابط قانونی این کشور و به صورت موردی برای هر داوطلب با ارائه رزومه و بررسی موقعیت های شغلی موجود توسط وکلای انگلیسی انجام شود.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران در تشریح الزامات مورد نیاز پرستاران جهت اشتغال در کشور انگلستان نیز گفت: پرستاران داوطلب لازم است حداقل سه سال تحصیلات دانشگاهی، حداقل یک سال سابقه کار، مدرک زبان انگلیسی آیلتس آکادمیک با نمره 7 یا مدرک OET با حداقل نمره B را داشته باشند. این افراد مطابق تعهد طرف انگلیسی بعد از هشت ماه تا یک سال موفق به اخذ مجوز کار در انگلستان می شوند.

    وی انعقاد قرارداد سه ساله برای تعداد 100 پرستار از ابتدای ورود به انگلستان، اخذ اجازه کار از دولت انگلیس برای هر پرستار صلاحیت دار، ارائه رایگان امکانات اقامتی تنها به متقاضی اصلی، پرداخت تمام هزینه های وکلا در انگلستان، پرداخت هزینه های دولت انگلستان در رابطه با مجوز کار، پرداخت هزینه آموزش دوره RN در انگلیس و امکان درخواست ویزای فرزندان و همسر همزمان با متقاضی اصلی را از تعهدات شرکت انگلیسی برای جذب پرستاران ایرانی عنوان کرد.

    احمدپور ادامه داد: با توجه به محدودیت تعداد موقعیت شغلی برای پرستاران داوطلب در کل کشور و پیش بینی استقبال بسیار بیشتر از ظرفیت موجود، تدابیر لازم برای اولویت بندی داوطلبان صورت گرفته است.

    رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران افزود: ثبت نام داوطلبان و ارسال رزومه از طریق سامانه تهیه شده در وبگاه این انجمن انجام می شود و رزومه های دریافتی با اولویت داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا سطح توانایی زبان بررسی و از افراد جهت مصاحبه اولیه دعوت و پس از ارزیابی صلاحیت، با افراد صلاحیت دار نهایی، قرارداد منعقد می شود.

    احمدپور تصریح کرد: مجری قرارداد اعزام پرستاران به انگلستان با توجه به شروع مجدد تحریم های اخیر و نیاز مبرم کشور به فعالیت های ارزآور، انعقاد این دو تفاهم نامه را به عنوان اقداماتی مهم منطبق با سیاست های راهبردی کشور برشمرد و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط از جمله معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای موفق اعزام نیروی کار به این دو کشور را خواستار شد.

    به گفته وی، متقاضیان به اشتغال در رشته های مذکور در کشورهای انگلستان و آلمان برای ثبت تقاضای خود باید به سامانه www.scaba.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی