عصر بازار

منع به کارگیری بازنشستگان مشمول کدام مسئولان آموزش‌وپرورش می‌شود؟

عصر اعتبار- طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش گمانه‌زنی‌هایی که پیشتر از خداحافظی دو معاون وزیر و دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش خبر می‌داد، صحیح نیست.

منع به کارگیری بازنشستگان مشمول کدام مسئولان آموزش‌وپرورش می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره برکناری تعدادی از معاونان آموزش‌وپرورش با ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح بود. گمانه‌زنی‌هایی که از رفتن افرادی همچون علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش و مجید قدمی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر می‌داد.

    البته این حدس و گمان‌ها با تایید یارمحمد حسین بر مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش جدی‌تر شد، او در مصاحبه‌ای گفته بود " قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل معلمان در کلاس‌های درس نمی‌شود و اگر این قانون به تایید شورای نگهبان برسد آن دسته از معاونین وزیر که شرایط ادامه خدمت را طبق این قانون ندارند باید خداحافظی کنند".

    در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یکساله وزارت آموزش‌وپرورش، معاونانی که احتمال بازنشستگی آنها مطرح بود در توضیحاتی از باقی ماندن خود و عدم شمول قانون برای آنها خبر  دادند.

    مهدی نوید ادهم و مجید قدمی به دلیل هیئت علمی بودن مشمول این قانون نمی‌شوند.

    علی زرافشان نیز با اشاره به اینکه قانون شامل حال او نمی‌شود، گفت: بازنشستگی افراد دو شرط دارد نخست افراد با مدرک لیسانس با 30 سال سابقه و 60 سال سن و افراد با مدرک فوق لیسانس با 35 سال سابقه و 65 سال سن باید بازنشسته شوند و برهمین اساس هیچ یک از معاونان آموزش و پرورش مشمول این قانون نمی‌شوند.

    به نظر می‌رسد اگر قانون منع به کارگیری بازنشستگان ابلاغ شود مشمول سه نفر در وزارت آموزش‌وپرورش می‌شود که البته هیچ کدام در سطح معاونان وزیر نیستند، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی،‌ محمد حسین سلیمی و رضا مددی مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین افرادی هستند که مشمول این قانون می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو