عصر بازار

رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا:

حجم تجارت ایران و ایتالیا ۱.۷ میلیارد یورو است

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه روابط تجاری ایران و ایتالیا در حال گسترش است، گفت: حجم تجارت دو کشور در حال حاضر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یور است.

حجم تجارت ایران و ایتالیا ۱.۷ میلیارد یورو است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، احمد پورفلاح در مورد روابط تجاری ایران و ایتالیا گفت: ایتالیا از معدود کشورهایی بوده که در ارتباطات تجاری با ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه هیجانی تصمیم نگرفت.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا سال‌های طولانی شریک اول تجاری ما در اروپا بوده است، گفت: در مقطعی در دوران تحریم‌ها آلمان جای این کشور را گرفت، اما در حال حاضر ارتباطات تجاری ایران و اروپا در حال رشد است.

    وی با بیان اینکه تراز تجاری ایران با ایتالیا مثبت است ، گفت: این در حالی است که زیرساخت‌های بسیاری از صنایع مانند فولاد، نساجی، لوازم خانگی و حتی پتروشیمی‌ها پایه ایتالیایی دارد.

    پورفلاح اظهار داشت: در مقاطعی مبادلات تجاری ایران و ایتالیا به 7 میلیارد  یورو رسیده بود که این رقم اکنون به یک میلیارد و 700 میلیون یورو رسیده است، در حالی که پیش از این رقم حدود یک میلیارد و 300 میلیون یورو است.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اظهار داشت: ایتالیا خریدار مواد پتروشیمی، سنگ، چرم و نفت از ایران است، اما ما از آنها تکنولوژی و ماشین آلات و خط تولید خریداری می‌کنیم.

    وی افزود: بسیاری از کارخانجات مواد غذایی و فولاد سازی ما زیر ساخت ایتالیایی دارد.

    رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا اظهار داشت: هیات‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بسیاری از ایتالیا به ایران آمده‌اند و بیشترین‌ قراردادها را در بین کشورهای اروپای ایتالیایی‌ها با ایران منعقد کردند، اما اجرایی این تعاملات بستگی به آن دارد تعاملات بین‌المللی ما به گونه ای باشد که شرکت‌های این کشورها وقتی در ایران حضور می‌یابند، تهدید نشوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی