عصر بازار

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای تشریح کرد:

جزییات عملکرد تسهیلات بانک مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه

عصر اعتبار- بانک مسکن که با سهم ۶۰ درصدی از کل تسهیلات مناطق زلزله، بیشترین سهم را در اختیار دارد، ۱۰۰ درصد پرونده‌های معرفی شده برای بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر واحدهای این مناطق را پرداخت کرده است.

جزییات عملکرد تسهیلات بانک مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، بانک عامل بخش مسکن به عنوان بانک تخصصی و توسعه ای در بخش مسکن و ساختمان بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات بازسازی، تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به سایر بانک های عامل را دارد.

    بر این اساس بانک مسکن 836 میلیارد و 918 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات به 48 هزار و 121 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه تخصیص داده است که این تسهیلات در حوزه «بازسازی واحدهای مسکونی روستایی»، «بازسازی واحدهای مسکونی شهری»، «تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی»، «مقام سازی واحدهای مسکونی شهری» و «تامین لوازم خانگی و سایر هزینه‌های ضروری» تخصیص یافته است.

    از کل اعتبارات تخصیص یافته بانک مسکن برای 48 هزار و 121 واحد مسکونی آسیب دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، تا کنون 36 هزار و 196 واحد برای دریافت انواع تسهیلات بازسازی، تعمیر و مقاوم سازی به بانک مسکن معرفی شده که پس از بررسی پرونده‌ها، تاکنون به 35 هزار و 558 پرونده معرفی شده تسهیلات مربوطه به ارزش 549 میلیارد و 680 میلیون تومان پرداخت شده است.

    در همین زمینه نداکسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به سهم 60 درصدی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر مناطق زلزله زده کرمانشاه از کل شبکه بانکی، گفت: این در حالی است که بانک مسکن در استان کرمانشاه کمترین شعب را نسبت به سایر بانک‌های عامل در اختیار دارد.

    وی با بیان اینکه تا کنون 92 درصد از سهمیه اعتبارات تعهدی بانک مسکن برای مناطق زلزله زده کرمانشاه به عقد قرارداد منجر شده است، گفت: همچنین تسهیلات 100 درصد پرونده‌های معرفی شده به بانک مسکن در این مناطق پرداخت شده است.

    کرمانشاهی درباره روند پرداخت تسهیلات و دریافت ضمانت از متقاضیان و مشمولان دریافت تسهیلات بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: سفته و ضامن زنجیره‌ای به عنوان ضمانت از متقاضیان دریافت می شود و پرونده‌ها در اسرع وقت در نوبت پرداخت قرار می گیرند.

    این مقام مسوول در بانک مسکن، با بیان اینکه کارمندان بانک در شعب شیفت در مناطق زلزله زده برای پرداخت تسهیلات و تسریع در روند پرداخت به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، گفت: هیچ توقفی در روند پرداخت صورت نمی گیرد.

    این مقام مسوول در بانک مسکن همچنین با تاکید بر اینکه این بانک در حوادث غیرمترقبه در سطح کشور و همچنین تسهیلات اشتغالزایی بدون رقیب در صدر بانک ها قرار دارد، گفت: بر اساس گزارش جلسه شورای مسکن استان تهران، بانک مسکن در تسهیلات اشتغالزایی 32 درصد از سایر بانک ها پیشی گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی