عصر بازار

نماینده مجلس:

اشتغال با تزریق پول راه‌اندازی نمی‌شود

عصر اعتبار- نماینده فردوس و طبس گفت: اشتغال با تزریق پول راه‌اندازی نمی‌شود، چرا که باید مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون ویژه حمایت از تولید موانع اشتغال را احصاء و به مجلس ارائه کنند.

اشتغال با تزریق پول راه‌اندازی نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا امیرحسنخانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در شرایط حساس و در جنگ اقتصادی با بزرگترین قدرت جهانی هستیم. علی رغم نیاز مبرم به وحدت و همدلی، شاهد فریاد نکات منفی و سیاه نمایی از جانب مسئولین هستیم. به جای امید، ناامیدی و به جای ذکر توانمندی‌ها و شایستگی‌ها دم از ناکامی و مشکلات می‌زنیم.

    امیرحسن‌خانی ادامه داد: متأسفانه امروز برای زیر سؤال بردن نظام مسابقه گذاشته‌ایم. در حالی که با امکانات و فرصت‌هایی که در کشور وجود دارد، می‌توانیم با اتحاد ملی و بسیج مردم بسیاری از مشکلات را پشت سر بگذاریم.

    نماینده طبس افزود: متأسفانه در دستگاه‌های نظارتی از مدیرانی بازخواست می‌کنیم که کار می ‌کنند و از مدیرانی که فرصت سوزی می‌کنند کمتر سؤال کرده ایم. با همه‌ی محدودیت هایی که وجود دارد ساختارهای نظارتی کمتر برای تسهیل امور شتاب دارند و کمتر برای حل مشکلات مردم عمل کرده‌اند و بیشتر بازدارنده و محدود کننده بوده اند.

    امیرحسن‌خانی با اشاره به نقش پررنگ بانک ها در ایجاد اشتغال گفت: متاسفانه امروز روش سنتی پرداخت تسهیلات نمی‌تواند برطرف کننده بیکاری باشد. امروز مدیریت جدید بانک مرکزی که قبلا در صنعت بیمه‌ی کشور دارای سابقه خوبی بود، باید نسبت به تغییر شیوه پرداخت تسهیلات در اشتغال کشور برنامه ریزی کنند.

    وی افزود: علی رغم اینکه گزارشی از نحوه عملکرد 1.5 میلیارد دلاری تخصیص یافته جهت اشتغال پایگاه‌های روستایی به مجلس ارایه نشده است، اخیرا نیز شاهد مصوبه‌ی یک میلیارد دلاری دیگری از صندق توسعه ملی به منظور اشتغال در جلسه هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بوده ایم.

    نماینده طبس تصریح کرد: اشتغال با تزریق پول راه‌اندازی نمی‌شود. چرا که باید مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون ویژه حمایت از تولید، موانع اشتغال را احصاء و به مجلس ارائه کند.

    نماینده طبس، بشرویه و سرایان در پایان به تعدادی از مشکلات جدی در مورد پروژه‌های ناتمام حوزه انتخابیه خود در سه موضوع حمل‌ونقل، آب و گردشگری اشاره کرد و خواستار پیگیری پروژه‌های معوقه شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی