عصر بازار

فعالیت رسمی ۶ شرکت پرداخت یار کلید خورد

عصر اعتبار- بانک مرکزی مجوز فعالیت ۶ شرکت فین تکی را با عنوان پرداخت یار صادر کرد.

فعالیت رسمی ۶ شرکت پرداخت یار کلید خورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی در 27 مردادماه سند نهایی پرداخت یاران را منتشر کرد و به فعالیت کسب‌وکارها نوآورانه رسمیت بخشید و امروز در راستای انتشار این مستند با عقد تفاهم‌نامه‌ای برای 6 شرکت مجوز پرداخت یاری صادر کرد و فعالیت این شرکت‌ها به‌ صورت رسمی در صنعت پرداخت آغاز شد.

    مراسم عقد تفاهم‌نامه برای صدور مجوز پرداخت یاری به متقاضیانی که تست‌های عملیاتی آنها در رگولاتور صنعت پرداخت با موفقیت به پایان رسیده بود با حضور هیات‌ مدیره رگولاتور صنعت پرداخت، مدیران بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت الکترونیک و رییس و اعضای انجمن فین تک ایران برگزار شد.

    روال کار بانک مرکزی در صدور مجوز پرداخت یاری به متقاضیان، به‌ صورت است که رگولاتور صنعت پرداخت در قالب عقد تفاهم‌نامه و نه دریافت مجوز، فعالیت پرداخت یاری را میان شرکت‌هایی که صلاحیت فنی و قانونی آنها برای انجام این عملیات از سوی نهاد ناظر صنعت پرداخت احراز شده و تست‌های عملیاتی این نهاد نظارتی را با موفقیت پشت سرگذارنده اند، صادر می کند که با امضای این تفاهم نامه امروز فعالیت رسمی 6 شرکت جهان ارتباط نکا، توسعه فناوری و تجارت کارن، اندیشه هوشمند رایان پارسی، همراه پرداز زرین، هدایت هوشمند قرن و همچنین باهمتا در صنعت پرداخت به‌عنوان پرداخت یار آغاز می‌شود.

    شرکت‌های متقاضی مجوز پرداخت یاری باید دو تست، تایید پذیرندگی در سامانه جامع رگولاتور صنعت پرداخت و تست فاز تسویه در این نهاد نظارتی را با موفقیت احراز کنند که این فرآیند به‌صورت معمول 2 الی 3 روز زمان می‌برد.

    بر اساس پیش‌بینی بانک مرکزی تا پایان شهریورماه در حدود 5 شرکت فین تکی دیگر که درخواست داده و در حال طی فرآیند صلاحیت‌های فنی هستند، موفق به کسب مجوز فعالیت به‌ عنوان پرداخت یار شوند که درکل تعداد پرداخت یارها به 11 شرکت در این بازه زمانی خواهد رسید.

    بانک مرکزی بر اساس درخواست‌ها و زمان لازم برای انجام تست‌های عملیاتی برای تایید صلاحیت فنی به‌مرور مجوزهای بیشتری در این بخش صادر خواهد کرد و تاکنون تنها 30 درخواست برای پرداخت یاری دریافت شده و پیش‌بینی می‌شود که در نهایت تعداد درخواست برای متقاضی پرداخت یاری به 45 درخواست برسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی