عصر بازار

۸۲۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های روستایی استان بوشهر پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت:۸۲۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های روستایی استان پرداخت که ۱۸ درصد از این اعتبارات به شرکت‌های تعاونی‌ روستایی پرداخت‌ شده است.

۸۲۰ میلیارد ریال به تعاونی‌های روستایی استان بوشهر پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، حمیدرضا پناه در حاشیه سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان و دوازدهمین جشنواره کارآفرینان استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر 3 هزار 12 شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند که 854 تعاونی روستایی، 551 تعاونی صنعتی و یک هزار و یک شرکت تعاونی خدماتی هستند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با توجه به این‌که نگاه ویژه‌ای به روستاهاست سال گذشته 126 شرکت تعاونی در روستاهای استان تأسیس کردیم و تسهیلات بسیار خوبی در اختیار این تعاونی‌ها قراردادیم.

    وی افزود: مبلغ 980 میلیارد ریال اعتبار به تعاونی‌ها در روستاهای استان بوشهر تخصیص که تاکنون 820 میلیارد ریال پرداخت که 18 درصد از این اعتبارات به شرکت‌های تعاونی‌ها پرداخت‌شده است.

    پناه خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات و دستورات استاندار بوشهر بخش عظیمی از مشکلات تعاونی‌ها در استان بوشهر مرتفع شده است و بخشی دیگر از مشکلات آن‌ها باید از مرکز پیگیری و حل‌وفصل کنیم.

    وی افزود: با توجه به این‌که بخش عظیمی از خلیج‌فارس در بوشهر قرار دارد گام‌های خوبی در بخش آبزیان انجام‌شده که 60 درصد پرورش‌دهندگان میگوی استان بوشهر عضو شرکت‌های تعاونی هستند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل تعاون استان بوشهر حمایت از تولیدات صنایع‌دستی است زیرا صنایع‌دستی استان بوشهر یکی از مرغوب‌ترین صنایع کشور به شمار می‌رود و تاریخ چندین ساله‌ای دارد و قبلاً به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می‌شد و بخشی از اعتبارات روستایی را به صنایع‌دستی اختصاص داده‌ایم که 10 درصد آن به تولید قالی‌بافی است.

    فرماندار شهرستان دشتی نیز گفت: تعاونی‌ها و کارآفرینان در زمینه آموزش اعضا توجه ویژه داشته باشند.

    عبدالله نادری خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در سه بخش تولیدی، توزیعی و خدماتی فعالیت می‌کنند که می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و اقتصاد روستاها داشته باشند.

    وی بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر باید شرایطی فراهم شود که مشارکت تعاونی‌ها در روستاها بیشتر شود که این امر سبب جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

    در پایان از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان بوشهر تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی