عصر بازار

معاون سازمان بیمه سلامت کشور:

۴۰ میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند

عصر اعتبار- معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور گفت: ۴۰ میلیون نفر در سطح کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

۴۰ میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، سیدمرتضی ادیانی عصر امروز در جلسه با مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان و جمعی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان پیرامون آخرین وضعیت اجرای نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اظهار کرد: 18 میلیون و 300 هزار دفتر معتبر بیمه روستایی در کشور وجود دارد که از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند می‌شوند.

    وی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت از سال 1384 نسبت به راه اندازی بیمه روستایی اقدام کرد، جمعیت روستاییان حدود 28 میلیون نفر بود که با نوساناتی طی یک الی دو سال گذشته 22 میلیون نفر مورد تایید ما قرار گرفت.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور افزود: از سال 1391 طرح پزشک خانواده شهری در استان‌های فارس و مازندران راه‌اندازی شد و از خرداد سال 1396 اجرای نظام ارجاع الکترونیک در 10 استان کشور پیشنهاد شد که استان گلستان به طور عملی اجرایی شد.

    ادیانی سطح بندی خدمات را یکی از مولفه‌های مهم در طرح پزشک خانواده دانست و ابراز کرد: آنچه که به عنوان زیرساخت مورد تاکید ما بوده، موضوع پرونده الکترونیک و استقرار سیستم الکترونیک است.

    وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از زیرساخت‌های مهم در نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: رونمایی از نسخه الکترونیک بیمار در سیستم ناب امروز در شهرستان آق‌قلا راه اندازی شد که با اجرای آن اطلاعات افرادی که خدمات دریافت می‌کنند در سیستم ثبت شود که بخشی از این مهم در استان گلستان در حال اجرا است.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور افزود: وقتی بیمار به نخستین گیت درمانی مراجعه می‌کند اگر نیاز به مراجعه به سطح بالاتری از دریافت خدمات باشد توسط پزشک خانواده هدایت خواهد شد قرار است با نسخه‌های الکترونیکی تبادل اطلاعات با سهولت بیشتری انجام گیرد.

    ادیانی بیان کرد: بر اساس نسخه نویسی الکترونیک، بیماران به سمت پزشکان در سطوح مختلف هدایت می‌شوند تا از سردرگمی و تعدد مراجعه به پزشک، رهایی یابند.

    وی گفت: در طرح پزشک خانواده سطح بندی خدمات انجام می‌شود و مسیر درمان مشخص خواهد شد چه به لحاظ اینکه بیمار متولی داشته باشد و یا در حین درمان و در مسیر مراجعه به پزشک قرار بگیرد ضرورت دارد اطلاعات جامعی از بیمار داشته باشیم و این مهم نیازمند پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع الکترونیک است.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه نظام ارجاع الکترونیک وظیفه هدایت بیمار در سطح الکترونیک تراکنش‌ها و حفاظت مالی از بیمه شده را انجام می‌دهد، ادامه داد: در نظام ارجاع الکترونیک، حفاظت از بیمار و درمان آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

    ادیانی افزود: گاهی اوقات برخی از بیماران از درمان زیاد رنج می برند لذا ابتدا باید هرکس پزشک خانواده خود را انتخاب کند چنانچه این افراد به یک بیماری یا عارضه دچار شدند به پزشک خانواده مراجعه می کنند و پزشک آنها را راهنمایی خواهد کرد که آیا لازم است به سطوح بعدی درمان ارجاع داده شود یا خیر و یا در همان سطح درمان شوند.

    وی با اشاره به اینکه 6 هزار و 500 پزشک خانواده در سطح کشور به روستاییان خدمات می‌دهد، گفت: در استان گلستان 240 پزشک خانواده روستایی در نظام ارجاع الکترونیک فعالیت می‌کنند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور افزود: بخشی از دغدغه‌ها در اجرای نظام ارجاع الکترونیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری است.

    ادیانی؛ موضوع فرهنگ سازی را برای گرایش مردم در دریافت خدمات نظام ارجاع الکترونیکی مهم خواند و گفت: بیمار باید بداند که نظام ارجاع الکترونیک بهترین راه حل برای گرفتن خدمات درمانی خواهد بود، بسیاری از کشورهای دنیا امروزه از طریق نظام ارجاع الکترونیک به مردم خدمات می‌دهند.

    وی با اشاره به اینکه استان گلستان پایلوت نظام ارجاع الکترونیک شده است؛ هدف از اجرای این طرح را داشتن پرونده الکترونیک برای یکایک افراد عنوان کرد و افزود: هدف غایی ما اجرای این طرح در سطح کشور است.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور ابراز کرد:همه مردم نیاز به پرونده الکترونیک و پزشک خانواده دارند استان گلستان در این زمینه جزو استان های پیشگام است.

    وی با اشاره به اینکه پاسخگویی در زمینه پزشک خانواده رضایتمندی زیادی به دنبال دارد، گفت: در نظام ارجاع الکترونیک، تاریخچه بیماری افراد ثبت می‌شود.

    ادیانی با بیان اینکه 40 میلیون نفر در سطح کشور از بیمه سلامت خدمات می‌گیرند، ابراز کرد: کسانی که بیمه نباشند، می‌توانند از چتر خدماتی این بیمه بهره مند شوند و کسانی که از لحاظ مالی در مضیغه باشند می‌توانند به صورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی