عصر بازار

ایجاد ارز واحد بین کره شمالی و جنوبی برای تشکیل اتحادیه اقتصادی

عصر اعتبار- موسسه فاینانس کره جنوبی اعلام کرد که ایجاد یک ارز واحد میان دو کره برای تشکیل یک اتحادیه اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد.

ایجاد ارز واحد بین کره شمالی و جنوبی برای تشکیل اتحادیه اقتصادی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، موسسه فاینانس کره جنوبی اعلام کرد که دو کره یعنی کره شمالی و جنوبی به منظور شکل دادن یک اتحادیه اقتصادی در بلندمدت باید از یک ارز واحد استفاده کنند.

    این موسسه اعلام کرد، زمانی که سرمایه گذاری در کره شمالی به واسط تجارت کالا و خدمات کره جنوبی افزایش پیدا می کند، به طور طبیعی گردش سرمایه بوجود می آید که این موضوع یکسری از مشکلات از قبیل تسویه حساب ها که با ارز هر کشور انجام می گیرد را در بر خواهد داشت. بنابراین برای حل این مشکلات، دو دولت باید به شهروندان اجازه دهند تا ارز خود را به یک ارز دیگر در زمان سفر به کره شمالی و جنوبی تبدیل کنند.

    گزینه دیگر می تواند این باشد که از ارز خود در کشورهای یکدیگر به صورت آزادانه استفاده کنند. همچنین در یک چشم انداز بلندمدت، دو کره باید ارز خود را یکپارچه کنند و یک پول واحدی را تشکیل دهند؛ مانند اقدامی که اتحادیه اروپا با معرفی یورو یک اتحادیه اقتصادی را تشکیل داد و کره شمالی و جنوبی هم می توانند رفتار مشابهی را در پیش گیرند.

    در حال حاضر واحد پول دو کره وون است؛ اما کاملا از یکدیگر متفاوت است. تحلیل گران این مرکز بر این باور هستند که با تشکیل یک اتحادیه اقتصادی از سوی دو کره، تحریم ها علیه پیونگ یانگ رفته رفته کاهش می یابد و همکاری اقتصادی بین کره شمالی و جنوبی به یک ضرب آهنگ مطلوب خواهد رسید.

    بر پایه این گزارش، بازسازی اقتصادی کره شمالی و نیز پروژهای توسعه ای می تواند منجر به رشد اقتصادی در منطقه شمال شرقی آسیا و تحریک بیشتر اقتصاد کره جنوبی شود که اکنون با کُندی پیش می رود.

    موسسه فاینانس کره جنوبی اعلام کرد که اکنون زمان بهره بردن از همکاری میان دو کره است که هدف نهایی هر کدام ایجاد یک اتحادیه اقتصادی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی