عصر بازار

بانک هلندی به پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار جریمه شد

عصر اعتبار- دستگاه قضایی هلند «آی ان جی بانک» این کشور را به دلیل نقض ساختار قانون پولشویی و فاینانس تروریسم به پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیون دلار جریمه کرد.

بانک هلندی به پرداخت ۸۰۰ میلیون دلار جریمه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، مقامات قضایی هلند، «آی ان جی بانک» این کشور را که یکی از بزرگترین بانک های هلندی محسوب می شود را به دلیل نقض ساختاری قانون پولشویی و فاینانس ترورویست به پرداخت بیش از 800 میلیون دلار جریمه کردند.

    «آی ان جی بانک» به دلیل عدم مشخص کردن منبع پول مشتریان خود در زمان مقرر محکوم به پرداخت این جریمه شده است. بر همین اساس، سرویس دادخواهی عمومی هلند در اطلاعیه ای اعلام کرد که مشتریان  «آی ان جی بانک» از سال 2010 تا 2016 میلادی قادر به استفاده از خدمات این بانک برای فعالیت های مجرمانه بوده اند.

    سرویس دادخواهی عمومی هلند همچنین اعلام کرد که «آی ان جی بانک» باید اقدام به شناسایی برخی از مشتریان خاص خود که احتمالا از این بانک برای پولشویی بهره بردند می کرد که این کار را انجام نداده است و «آی ان جی بانک»  باید گردش پول و منشاء آن را ردیابی می کرد که ممکن است در فعالیت های مجرمانه استفاده شده باشد و بطور کلی این بانک اقدامات لازم را اتخاذ نکرده است.

    «آی ان جی بانک» تا کنون 675 میلیون یورو جریمه پرداخت کرده و در حدود 100 میلیون یورو هم که به عنوان کارمزد به دلیل انجام تراکنش‌های احتمالا غیر قانونی دریافت کرده را بازخواهد گرداند.

    بررسی های اولیه حسابرسی از این بانک نشان می دهد که فرآیند بررسی تراکنش برخی از مشتریان این بانک مشکل دار بوده و نقائصی در عملیات های بانکی «آی ان جی بانک» دیده شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی