عصر بازار

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

۹ نفر از بازنشستگان خراسان رضوی بالای ۱۰۰ سال سن دارند

عصر اعتبار- مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی گفت: ۹ نفر از بازنشستگان عضو این صندوق در استان افزون بر ۱۰۰ سال سن دارند.

۹ نفر از بازنشستگان خراسان رضوی بالای ۱۰۰ سال سن دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علیرضا کریمدادی روز پنجشنبه به مناسبت 'روز بزرگداشت خانواده و تکریم بازنشستگان' افزود: مسن ترین بازنشسته عضو صندوق بازنشستگی خراسان رضوی 107 سال سن دارد و این در حالی است که شش نفر بازنشسته نیز زیر 40 سال سن دارند.
    وی ادامه داد: 105 هزار نفر در خراسان رضوی عضو صندوق بازنشستگی کشوری هستند. از این تعداد 25 هزار نفر وظیفه بگیر بوده و 80 هزار نفر آنان بازنشسته می باشند.
    مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان رضوی همچنین گفت: این استان بالاترین پذیرش تورهای بازنشستگی را در کشور بطوری که ماهانه افزون بر پنج هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی از سراسر ایران به مشهد سفر می کنند. هزینه کمک سفر به مشهد برای هر فرد بازنشسته و همراهش 740 هزار تومان است.
    وی افزود: پرداخت وام به بازنشستگان و وظیفه بگیران در خراسان رضوی طی دولت تدبیر و امید 14 برابر بیشتر شده است. پارسال 19 هزار و 292 فقره وام چهار درصدی در مجموع به مبلغ 771 میلیارد و 680 میلیون ریال به بازنشستگان در این استان پرداخت شد.
    کریمدادی همچنین تعداد بیمه شدگان عمر و حوادث اعضای صندوق بازنشستگی را در خراسان رضوی 42 هزار و 410 نفر عنوان کرد.
    وی همچنین از افزایش 82 درصدی پرداخت خسارت بیمه عمر و حادثه در خراسان رضوی ظرف چند سال اخیر خبر و ادامه داد: بابت غرامت هر فرد متوفی طی پارسال 55 میلیون ریال پرداخت شد که افزایش چشمگیری را نشان می دهد.
    صندوق بازنشستگی کشوری از سازمانهای دولتی است که زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بازنشستگان دولتی خدمات ارائه می کند.
    18 صندوق بازنشستگی در کشور دایر است. سازمان بازنشستگی کشوری بعد از صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بزرگترین آنها است. 15 شهریورماه روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی