عصر بازار

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان خبر داد:

کارگاه‌های لرستان ۸۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاراند

عصر اعتبار- مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: میزان بدهی کارگاه‌های استان از سال ۹۰ تاکنون از ۴۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد رسیده است.

کارگاه‌های لرستان ۸۰۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکاراند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، علی جهانی ظهر امروز در ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی لرستان که در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد اظهار داشت: نگاه سازمان تامین اجتماعی به سمتی هدایت شده که تعامل همه جانبه برقرار شود و این در حالی است که در سازمان تامین اجتماعی نیز  به تبع وضعیتی که داریم و متاثر از فضای اقتصاد و تولید نامطلوب است.

    وی افزود: ماهانه 130 میلیارد هزینه داریم و مستمری پرداخت می‌کنیم اما متوسط درآمد ما 70 میلیارد تومان است و میزان بدهی کارگاه‌های استان از سال 90 تاکنون از 40 میلیارد تومان به 800 میلیارد رسیده است.

    مدیرکل تامین اجتماعی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر  60 هزار مستمری بگیر بازنشسته و 750 هزار نفر تحت پوشش داریم یعنی بیش از 40 درصد جمعیت استان از تامین اجتماعی خدمات می‌گیرند اگر چه خیلی از کارگاه‌ها می‌توانستند از مصوبه بخشودگی جرایم استفاده کنند اما اقدامی نکردند.

    وی  با اشاره به اینکه متاسفانه برخی کارگاه‌ها مانند پارسیلون 40 میلیارد بدهی داشت و 20 میلیارد از بدهی آن شامل بخشودگی می‌شد استقبالی نکردند، بیان کرد: انتظار می‌رود کسانی که بدهی بیمه‌ای دارند مراجعه کنند تا ما نیز از همه ساز و کارها استفاده کنیم تا مشکلات این افراد حل شود.

    جهانی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد مطالبات غیرحق و اعتراضات بی‌رویه و غیرقانونی در استان هستیم گفت: نباید تجمعات غیرقانونی نهادینه شود شوراها و حتی سازمان‌های مردم نهاد و کانون‌های کارگری و کارفرمایی به جای اینکه روند را قانون‌مند کنند بانی تجمعات غیر حق هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی