عصر بازار

مردم با سپرده‌های ارزی به دولت کمک کنند

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم با آوردن ارزهای خود در قالب سپرده‌های ارزی می‌توانند به کشور کمک کنند؛ همچنین با اعتماد به بانک و سپرده گذاری می‌توان دولت را حمایت کرد.

مردم با سپرده‌های ارزی به دولت کمک کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به تضمین سپرده های ارزی از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: پیش از بانک ها سپرده های ارزی را تضمین می کردند اما چون عملکرد بانک ها در زمان دولت احمدی نژاد بد بود و تخلف کردند عدم اعتماد به بانک ها ایجاد شد.

    تضمین سپرده های ارزی موثر است

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی تاکید کرد: از این جهت تصور می شود تضمین بانک مرکزی برای سپرده های ارزی قطعا می تواند تضمین بالایی محسوب شود و موثر باشد. نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به اینکه بانک مرکزی بازپرداخت سپرده های ارزی را با همان ارز تضمین کرده است، مردم ارزها خود را به بانک ها بیاورند، البته این امر تازه ابلاغ شده و آماری از میزان سپرده ها در دست نداریم با این حال تا 10 روز دیگر آماری دراین زمینه از مسئولان ذیربط دریافت می کنیم.

    پیشنهاد کمیسیون اقتصادی به بانک مرکزی

    وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی نیز از روز  اول برای سپرده های ارزی چنین پیشنهادی داشت، ادامه داد: پیشنهاد ما این بود که سپرده های ارزی از سوی بانک مرکزی تضمین شود اما تیم قبلی بانک مرکزی به دنبال چیز دیگری رفتند با این حال اکنون که بانک مرکزی سپرده هر نوع ارزی را ضمانت می کند تا حد زیادی مردم تشویق به سپرده گذاری می شوند.

    مردم برای کمک به دولت پای کار بیایند

    پورابراهیمی با تاکید براینکه مردم نباید تنها از مسئولان برای بهبود امور توقع داشته باشند، گفت: مردم نیز با آوردن ارزهای خود می توانند به کشور کمک کنند، مانند زمان جنگ که هرکسی به اندازه وسع خود عمل کرد، چطور مردم ترکیه با حساسیت بر روی کشورشان دلارهای آمریکایی را آتش زدند، در ایران نیز با اعتماد به بانک و سپرده گذاری می توان دولت را حمایت کرد.

    سود 4درصد با نگاه تشویقی است

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سپرده ارزی می توان تغییر اساسی ایجاد کند، در خصوص سودهای این سپرده ها گفت: سود سپرده های ارزی در دنیا تقریبا یک تا 1.5 درصد است، شخصا قبول دارم که سود 4 درصد برای سپرده های ارزی زیاد است اما احتمالا این سود با نگاه تشویقی در نظر گرفته شده که می تواند اثر مثبتی داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی