عصر بازار

اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان «بریتیش ایر ویز» هک شد

عصر اعتبار- شرکت هواپیمایی بریتیش ایر ویز اعلام کرد که هکرها موفق به سرقت اطلاعات کارت های بانکی تقریبا ۳۸۰ هزار نفر از مشتریان این خط هوایی شد.

اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریان «بریتیش ایر ویز» هک شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، شرکت هواپیمایی بریتیش ایر ویز انگلیس اعلام کرد که هکرها اطلاعات کارت های بانکی تقریبا 380 هزار نفر از مشتریان این ایرلاین را از طریق وب سایت بریتیش ایر ویز و نرم افزاز موبایل آن به سرقت برده اند.

    شرکت بریتیش ایر ویز در اطلاعیه ای اعلام کرد که پلیس و دیگر مقامات مرتبط را نسبت به این موضوع مطلع کرده ایم و اکنون این مشکل از وب سایت این شرکت رفع شده و به طور معمول فعالیت های وب سایت بریتیش ایر ویز در حال انجام گرفتن است.

    در همین حال از بیست و یکم ماه اوت تا پنجم سپتامبر، وب سایت بریتیش ایر ویز مورد دستبرد اینترنتی قرار گرفت و اطلاعات مالی و شخصی مشتریانی که اقدام به رزرو در وب سایت و اپلیکیشن بریتیش ایر ویز کرده بودند هک شده است. 

    «الکس کروز» مدیر عامل و رییس ایرلاین بریتیش ایر ویز نسبت به این اتفاق اظهار تاسف کرد و از مشتریان عذر خواهی کرد. وی گفت: عمیقا در ارتباط با این موضوع ناراحت هستیم و از اطلاعات مشتریان خود با جدیت حفاظت می کنیم. بر پایه این گزارش، تحقیقات در مورد این حمله هکری همچنان در حال انجام گرفتن است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی