عصر بازار

امیر قطر اعلام کرد:

قطر ۱۰ میلیارد یورو در اقتصاد آلمان سرمایه گذاری می کند

عصر اعتبار- امیر قطر اعلام کرد: کشورش ۱۰ میلیارد یورو طی ۵ سال آینده در اقتصاد آلمان سرمایه گذاری می کند.

قطر ۱۰ میلیارد یورو در اقتصاد آلمان سرمایه گذاری می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، 'شیخ تمیم بن حمد آل ثانی' که به منظور شرکت در هشتمین 'همایش همکاری و سرمایه گذاری قطر و آلمان' به برلین سفر کرده است، در سخنانی اعلام کرد که این سرمایه گذاری در بخش صنایع کوچک و متوسط آلمان انجام می گیرد.
    برخی گزارش ها حاکیست: قطر پیش از این سرمایه گذاری های زیادی در آلمان داشته از دویچه بانک گرفته تا شرکت 'زیمنس'. 17 درصد از سهام شرکت 'فولکس واگن' متعلق به این کشور است. ارزش سهام در شرکت های بزرگ آلمانی از جمله فولکس واگن، زیمنس و 'سولار ورلد' مبلغ 25 میلیارد دلار برآورد شده است.
    امیر قطر همچنین اظهار داشت که در این همایش قرارداد تاسیس شعبه دانشگاه آلمان با بخش خصوصی در قطر به امضا خواهد رسید.
    وی در سخنان خود محرک اصلی اقتصاد این کشور را بخش غیرنقتی دانست و گفت: در همین راستا توجه ویژه ای به سرمایه گذاری های بزرگ در امور زیربنایی خواهد شد.
    شیخ تمیم با اخلاقی توصیف کردن موضع آلمان در مقابل تحریم های این کشور ، از مواضع برلین در خصوص اقدامات غیرقانونی برخی همسایگان این کشور که به گفته وی همچنان ادامه دارد ، تقدیر کرد.
    'آنگلا مرکل' صدراعظم آلمان هم با ابراز خرسندی از تصمیم شیخ تمیم، قطر را کشوری با جغرافیای کوچک و اقتصادی بزرگ توصیف کرد.
    صدراعظم آلمان خواستار ایجاد یک ساختار امنیتی برای حل اختلافات میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس شد تا به گفته او در آینده این اختلافات تکرار نشود.
    مرکل همچنین خواستار پایان تنش در روابط قطر با عربستان، امارات و بحرین شد و از تلاش امیر کویت در این زمینه تقدیر کرد.
    عربستان، امارات، بحرین و مصر از 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، هوایی و دریایی با قطر را هم بستند.
    این کشورها 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر تعیین کردند، اما دوحه این شروط را نقض حاکمیت ملی خود می داند و با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده ای برای ادعاهای خود ندارند، تاکنون به این شروط تن نداده است.
    صدراعظم آلمان در اولین واکنش به این بحران با بیان اینکه سامان دادن به شرایط نابسامان کنونی به نظر غیرممکن می رسد، گفت که همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل این بحران حیاتی است.
    صدراعظم آلمان با تاکید بر این ‌که تنها با مشارکت ایران، ترکیه و قطر می‌توان راه حلی برای این بحران یافت، افزود: هرگاه همه کشورهای ذینفع در تماس با یکدیگر باشند، می‌تواند یک راه حل سیاسی شکل گیرد. ما خواستار چنین امری هستیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.
    همسو با گفته های مرکل، 'زیگمار گابریل' وزیر خارجه وقت این کشور نیز در سخنان جداگانه در خصوص بحران رخ‌ داده بین کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس تصریح کرد که این بحران می‌تواند به یک جنگ منجر شود.
    گابریل حتی جلوتر هم رفت و شروط 13 گانه کشورهای تحریم کننده را نقض حاکمیت قطر خواند و گفت: 13 درخواست چهار کشور عربی از قطر به عنوان شرط پایان تحریم ها، 'بسیار تحریک آمیز' است، چرا که به حاکمیت این کشور آسیب می زند .
    وی گفت: برخی از این درخواست های ارائه شده به قطر قابل مذاکره است، اما برخی دیگر آشکارا به حاکمیت آن آسیب می زند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی