عصر بازار

دستگیری هکرهای ۵ هزار حساب بانکی در فارس

عصر اعتبار- رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: برخی از افرادی که در شبکه های مجازی اطلاعات بانکی پنج هزار کاربر را هک و ۲ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

دستگیری هکرهای ۵ هزار حساب بانکی در فارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی القاصی با بیان اینکه این پرونده موسوم به فیشینگ در دادسرای شیراز در حال تحقیقات است، افزود: متهمان دراین پرونده زمینه دسترسی به اطلاعات بانکی پنج هزار حساب بانکی را داشته اند.

    وی با بیان این که آنها رمز دوم و شماره انقضای کارت های بانکی را هک می کردند، اظهار داشت: 111 فقره تخلف توسط متخلفان در این زمینه انجام گرفته است.

    رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: محل سکونت برخی از متخلفان دراین پرونده در استان های دیگر از جمله آذربایجان شرقی است که نیابت قضایی برای بررسی موضوع اخذ شده و کار جلب و دستگیری بقیه متخلفان در استان های دیگر در حال انجام است.

    القاضی اظهار داشت: متهمان در این پرونده از یک هزار ربات در فضای مجازی برای هک اطلاعات بانکی کاربران استفاده کرده بودند.

    این مقام قضایی همچنین گفت: پرونده های متعدد دیگری نیز در زمینه ارتکاب جرم در فضای مجازی و کلاهبرداری شبکه ای در محاکم قضایی فارس تشکیل شده که برخی از در مرحله بازپرسی و تحقیقات است و با نهایی شدن رسیدگی به آنها، در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

    فیشینگ Phishing به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی از طریق جعل یک وب‌سایت یا آدرس ایمیل است ، به عبارت ساده‌تر وقتی شخصی سعی می‌کند شما را فریب دهد تا اطلاعات شخصی‌تان را در اختیارش بگذارید، یک حمله فیشینگ اتفاق می‌افتد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی