عصر بازار

سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

اختصاص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان

عصر اعتبار- سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری از اختصاص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان خبر داد و گفت: در سامانه وام ضروری تا این لحظه حدود ۲۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

اختصاص ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمدرضا افشار گفت:با آغاز به کار سامانه «ثبت نام وام ضروری بازنشستگان و موظفین در سال 97» و با گذشت 20 روز، در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir، تا کنون 197 هزار و 993 نفر تقاضای خود را در این سامانه ثبت کردند.

    وی ادامه داد: براساس گزارش شرکت طراحی و مهندسی بهور وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری، از این تعداد بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان های تهران با 31 هزار و 109 نفر، فارس با 15 هزار و 375 نفر، اصفهان با 14 هزار و 383 نفر، خراسان رضوی با 13هزار و 953 نفر، و گیلان با 11 هزار و 591 نفر است.

    افشار اضافه کرد: همچنین استان های خراسان شمالی با یک هزار و 415 نفر، قم با یک هزار و 707 نفر، هرمزگان با یک هزار و 795 نفر، چهار محال و بختیاری با یک هزار و 946 نفر و ایلام با دو هزار و 83 نفر کمترین آمار ثبت نام وام ضروری را به خود اختصاص دادند.

    سخنگوی صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: ثبت نام اینترنتی وام ضروری 5 میلیون تومانی بازنشستگان کشوری، از اول شهریور ماه همزمان با هفته دولت به مدت یک ماه (31 شهریور) در سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی cspf.ir آغاز شده که در صورت افزایش تعداد متقاضیان نسبت به تعداد تسهیلات ارائه شده، پرداخت وام به صورت قرعه کشی انجام خواهد شد.

    وی گفت:امسال، 2هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران، با کارمزد 4 درصد در قالب وام 5 میلیون تومانی در 12 مرحله به 400 هزار نفر از بازنشستگان کشوری پرداخت می شود. مدت بازپرداخت وام ضروری، 36 ماهه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی