عصر بازار

معاون پارلمانی رییس جمهوری خبر داد:

لوایح مرتبط با FATF ارتباطی به برجام ندارند

عصر اعتبار- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: لوایح مرتبط با FATF برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک های ایران با بانک ها و موسسات مالی دنیا هستند و ارتباطی به برجام ندارند.

لوایح مرتبط با FATF ارتباطی به برجام ندارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «حسینعلی امیری» در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لوایح FATF اظهارداشت: به این لوایح و بویژه لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برای استاندارد سازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بانک های ایران با بانک ها و موسسات مالی جهان مورد نیاز است.
    وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به ضرورت و نیاز کشور به این لایحه، لوایح باقیمانده را تصویب کنند.
    معاون پارلمانی رییس جمهوری یادآور شد: سه لایحه از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF که در مجلس تصویب شده، یک مورد آن نهایی شده و دو مورد در روند فرآیند قانونگذاری بین مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام است که امیدواریم این لوایح هم نهایی شوند.
    امیری درمورد لایحه چهارم با عنوان کنوانسیون تامین مالی تروریسم هم گفت: این لایحه یکی از ضرورت های کشور است و امیدواریم با رای نمایندگان مجلس به تصویب برسد.
    معاون پارلمانی رییس جمهوری تاکید کرد که که لایحه باقی مانده هیچ ارتباطی به موضوع برجام ندارد و اساسا تهیه و تدوین این استانداردها از یک پیشینه تاریخی و قبل از دولت یازدهم برخوردار است.
    امیری افزود: سوابق تقنینی این لوایح در دولت های گذشته تهیه و تدوین شده و به عنوان یکی از ضرورت های کشور برای ساماندهی به امور بانکی، مالی، ارتباط با مجامع مالی، بانک ها و موسسات بین المللی و بزرگ دنیا مورد تاکید و توجه بوده است.
    وی در پاسخ به سوالی درمورد زمان مورد نیاز برای الحاق به کنوانسیون تامین مالی تروریسم تاکید کرد: درصورت تصویب در مجلس و تایید در شورای نگهبان اسناد آن تحویل شده و فرآیند الحاق آن شروع می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی