عصر بازار

در بیست و دومین نشست شنبه‌های انقلاب مطرح شد؛

رشد ۵۰ برابری درآمد ارزی در حوزه گردشگری

عصر اعتبار- رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم گفت: در سال ۵۷ تعداد گردشگران به کشور رقم ۵۰۰ هزار نفر بود که این رقم در پایان سال ۹۶ به بیش از ۵ میلیون گردشگر رسیده است.

رشد ۵۰ برابری درآمد ارزی در حوزه گردشگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، در بیست و دومین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع گردشگری محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم با اشاره به رشد 10 برابری ورود گردشگران به کشور بیان کرد: در سال 57 تعداد گردشگران به کشور رقم 500 هزار نفر بود که این رقم در پایان سال 96 به بیش از 5 میلیون گردشگر رسیده است.

    وی در ادامه افزود: با توجه به ورود این تعداد گردشگر به کشور درآمد ارزی در 40 سال گذشته 50 برابر رشد داشته است.

    رئیس پارک علوم و فناوری‌های نرم در مورد نقش و مشارکت گردشگران بین المللی با کشور میزبان گفت: در بحث دستورالعمل و حقوق جهانی گردشگری این نکته حائز اهمیت است که گردشگران بین المللی نسبت رعایت فرهنگ کشور میزبان را پذیرفته اند و حجاب و عفاف مانعی برای ورود گردشگران محسوب نمی‌شود.

    همچنین اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گوشه از این نشست به شاخص‌های مهم رقابت پذیری توسعه گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: شاخص محیطی از جمله شاخص‌ها محسوب می‌شود که ایران در حوزه سلامت و حوزه امنیت نسبت به کشور‌های دیگر منطقه شرایط مطلوب تری دارد.

    وی افزود: در بین کشور‌های منطقه ترکیه در شاخص امنیت رتبه 109، روسیه رتبه 119 و ایران رتبه بین 50 تا 60 را به خود اختصاص داده است که نسبت به کشور‌های منطقه به مراتب بهتر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی