عصر بازار

سیل جدید نقدینگی به بورس؛

رشد ۳۰۵۸ واحدی شاخص کل بورس

عصر اعتبار- در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از رشد نمادهای فارس، پارس، جم ، پارسان، همراه و اخابر با افزایش ۳۰۵۸ واحدی روبرو شد.

رشد ۳۰۵۸ واحدی شاخص کل بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، شاخص نخستین روز معاملاتی هفته را با رشد بیش از 3000 واحدی پشت سر گذاشت و ارزش معاملات به 1869 میلیارد تومان رسید. شیمیایی، فلزات و بانک ها بیشترین ارزش دادوستدهای امروز را به خود اختصاص دادند و نمادهای فارس، پارس، جم، پارسان، همراه و اخابر بیش از همه بر رشد شاخص اثر داشتند. شاخص هم وزن نیز امروز افزایش 2.5 درصدی را ثبت کرد.
    حذف سقف رقابت محصولات پتروشیمی در بورس کالا اقبال به نمادهای گروه مذکور را در پی داشت و همین موضوع رشد شاخص و نزدیکی به سطح 160000 واحدی را در پی داشت هرچند افزایش عرضه با توجه به نزدیکی به موعد تسویه کارگزاری ها نیز در بازار محسوس بود.
    در ادامه رکورد شکنی های بورس تهران، در اولین روز معاملاتی هفته ، شاخص کل بورس تهران قله جدیدی (کانال 158119 واحدی) را فتح کرد. حذف سقف قیمت رقابت در قیمت مس، آلومینیوم و فولاد در بورس کالا، عامل اصلی ورود سیل جدید نقدینگی  اخیر  به بورس تهران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی