عصر بازار

کسری تراز تجاری اتحادیه اروپا به ۵ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- کسری تراز تجاری اتحادیه اروپا در هفت ماه نخست سال جاری میلادی با جهان به تقریبا ۵ میلیارد دلار رسید.

کسری تراز تجاری اتحادیه اروپا به ۵ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد: کسری تراز تجاری این اتحادیه در هفت ماه نخست سال جاری میلادی به 4.1 میلیارد یورو معادل 4.96 میلیارد دلار رسید.

    در همین حال از ابتدای ژانویه تا ماه جولای سال 2018 میلادی، مجموع صادرات کالاهای اتحادیه اروپا به 1.127 تریلیون یورو معادل 1.363 تریلیون دلار رسید که از رشد 3.6 درصدی برخوردار است؛ اما واردات 28 عضو این اتحادیه به تقریبا 1.131 تریلیون یورو معادل 1.368 تریلیون دلار رسیده که نشان دهنده رشد 4.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

    بر همین اساس، کسری تراز تجاری اتحادیه اروپا در این بازه زمانی به 4.1 تریلیون یورو رسید؛ در حالی که مازاد تجارت اروپا در مدت زمان مشابه سال قبل 6.3 میلیارد یورو ثبت شده است. تجارت بین 28 عضو اتحادیه اروپا با یکدیگر در هفت ماه نخست سال جاری میلادی به 2.05 تریلیون یورو افزایش پیدا کرده؛ ضمن اینکه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 2017 میلادی 5.6 درصد جهش نشان می دهد. 

    میانگین هر یورو در مقابل دلار 1.21 دلار بین ماه ژانویه تا جولای ثبت شده؛ در حالی که ارزش هر یک یورو در مدت زمان مشابه سال قبل در برابر پول آمریکا تقریبا 1.09 دلار بوده است. صادرات اتحادیه اروپا به آمریکا به 232.2 میلیارد یورو رسید که 20.6 درصد از مجموع صادرات اروپا را به خود اختصاص می دهد و آمریکا به عنوان بزرگترین وارد کننده کالاهای اروپایی شناخته می شود.

    همچنین کشورهای چین، سوئیس، روسیه و ترکیه بعداز آمریکا در جایگاه دوم تا پنجم به ترتیب قرار گرفتند. چین در این بازه زمانی 217 میلیارد یورو کالا از اتحادیه اروپا وارد کرد که مجموع صادرات اتحادیه اروپا به چین 19.2 درصد است. بر پایه این گزارش کسری تراز تجاری اتحادیه اروپا با چین 98.4 میلیارد یورو و این رقم با آمریکا 79.3 میلیارد یورو است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی