عصر بازار

مقام اقتصادی بوسنی و هرزگوین :

تجار بوسنیایی از همکاری با ایران استقبال می کنند

عصر اعتبار- رئیس اتاق بازرگانی شهر «بیهاچ» در کانتون فدراسیون بوسنی و هرزگوین در دیدار با «محمود حیدری» سفیر ایران در بوسنی از آمادگی و استقبال تجار و بازرگانان این کشور برای گسترش همکاری های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

تجار بوسنیایی از همکاری با ایران استقبال می کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سفارت ایران در سارایوو ، در این دیدار که شنبه شب در حاشیه نمایشگاه توانمندی های اقتصادی شهر بیهاچ برگزار شد ؛ «نیهاد شوشنیار» با استقبال از گسترش همکاری های اقتصادی بین کانتون اوناسانا و استان های ایران گفت: ' تجار و شرکت های بوسنیایی از گسترش همکاری های اقتصادی بین دو کشور استقبال و علاقه مندی خود را جهت همکاری با شرکت های ایرانی اعلام کرده اند.'
    وی با اظهار امیدواری نسبت به حضور تولید کنندگان بوسنیایی در نمایشگاه های تجاری ایران افزود: ایران دارای اقتصادی قوی ؛ با ثبات و دارای ظرفیت های خوبی است و ما از همکاری با شرکت های ایرانی استقبال می کنیم.
    سفیر ایران در سارایوو نیز در این دیدار در خصوص همکاری های اقتصادی بین تجار و تولید کنندگان بوسنیایی و ایرانی اظهار داشت: ایران دارای ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی است و شرکت های ایرانی علاقه مند هستند تولیدات ایرانی را به بوسنی و هرزگوین صادر کنند و از گسترش همکاری با شرکت های بوسنیایی استقبال می کنند.
    وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های اقتصادی در ایران گفت: طی چند ماه آینده چند نمایشگاه اقتصادی از جمله نمایشگاه توانمندی های صنعتی ایران، نمایشگاه حمل و نقل، نمایشگاه محصولات دانش بنیان و نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی در ایران برگزار می شود.
    وی اظهار امیدواری کرد که شرکت های علاقه مند بوسنیایی در نمایشگاه های ایران شرکت کنند‌.
    در نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و صنعتی شهر بیهاچ شرکت هایی از آلمان، ایتالیا، ژاپن، کرواسی و ده ها شرکت بوسنیایی تولیدات خود را به معرض نمایش گذاشتند.
    بوسنی و هرزگوین پس از جنگ های داخلی میان سه گروه نژادی بوسنیایی، صرب و کروات که سر انجام با دخالت سازمان ملل و استقرار نیروهای حافظ صلح پایان یافت، براساس پیمان صلح دیتون در سال 1995میلادی به دو هویت سیاسی به نام جمهوری صرب ها و یک بخش مسلمان و کروات نشین به نام فدراسیون بوسنی و هرزگوین با 10 استان دست یافت.
    اکنون سه رئیس جمهوری به صورت نوبتی، بوسنی و هرزگوین را اداره می کنند که این در نوع خود منحصر بفرد است.
    صرب های بوسنی و هرزگوین که بیش از یک میلیون نفر از جمعیت بوسنی هرزگوین را تشکیل می دهند در چارچوب جمهوری صرب ها در این کشور در بیشتر زمینه ها، سیاستی مستقل دارند و با صربستان در تمامی زمینه ها بخصوص همکاری های اقتصادی و تجاری رابطه بسیار نزدیکی دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو