عصر بازار

پرونده ۶ ماه اول ارز دانشجویی بسته شد

عصر اعتبار- پرونده ارز دانشجویی در ۶ ماه اول سال۹۷ بسته شد، از مهر ماه سال جاری وزارت علوم با توجه به مشخص بودن نرخ ارز و محل های دسترسی آن فقط پیگیر ارز دانشجویان بورسیه اعزامی این وزارتخانه خواهد بود.

پرونده ۶ ماه اول ارز دانشجویی بسته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، بعد از ایجاد نوسانات در حوزه ارز و اعلام سیاست های جدید ارزی، دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور و دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج را داشتند برای تامین ارز دانشجویی با مشکل مواجه شدند و برای تامین ارز دانشجویی در سامانه سازمان امور دانشجویان ثبت نام کردند.

    درحالی این دانشجویان در انتظار ارز دانشجویی هستند که اخیرا بانک مرکزی اعلام کرده، پرداخت ارز دانشجویی بابت نیمسال اول تحصیلی سال 2018 و تا تاریخ 31 شهریور 1397 قابل پرداخت بوده و پس از تاریخ مذکور ارز دانشجویی به نرخ بازار و از طریق دو بانک پرداخت خواهد شد.

    همچنین براساس بخشنامه ای دیگر از بانک مرکزی، بانک های عامل مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز دانشجویی اعم از شهریه و اقامت به نرخ بازار با اخذ مدارک مثبته شامل تاییدیه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (حسب مورد)، صورتحساب دانشگاه محل تحصیل که اصالت و اعتبار آن توسط نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در کشور محل تحصیل تایید شده باشد، اقدام کنند.

    پرونده ارز دانشجویی 6 ماه اول سال بسته شد

    مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم دراین خصوص به خبرنگار مهر گفت: تمام دانشجویان واجد شرایطی که برای 6 ماه اول سال درخواست ارز داشته و ثبت نام خود را تکمیل کرده بودند، ارز دریافت کرده اند.

    وی ادامه داد: اگر دانشجوی واجد شرایطی براساس ضوابط موجود هنوز ارز دریافت نکرده، تا قبل از پایان شهریور 97 به بانک ها معرفی شده و ارز دریافت خواهد کرد.

    رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: پرونده ارز دانشجویی 6 ماه اول سال بسته شده است.

    پیگیری ارز دانشجویان بورسیه توسط وزارت علوم

    در پیگیری هایی که درباره آخرین وضعیت ارز دانشجویی داشتیم، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت ارز دانشجویی در 6 ماه دوم سال به مهر گفت: ارز دانشجویی با نرخ جدید تخصیص خواهد یافت.

    وی ادامه داد: در یک مقطعی که شرایط محدودیت دسترسی ارز برای دانشجویان و خانواده‌های آنان وجود داشت، وزارت علوم خارج از وظایف قبلی خود به این موضوع ورود پیدا کرد و با کمک بانک مرکزی به عنوان محور قرار گرفت تا این نگرانی ها کم شود.

    وزیر علوم افزود: از مهرماه سال جاری با توجه به اینکه نرخ ارز و محل های دسترسی آن مشخص است، وزارت علوم صرفا برای دانشجویان که خود به عنوان بورسیه اعزام کرده است، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

    وی تاکید کرد: حتی برای دانشجویان بورسیه هم ارز با نرخ جدید تامین خواهد شد، دانشگاه ها و وزارت علوم باید ما به التفاوت ریالی آن را تامین کنند.

    وزیر علوم با بیان اینکه پرداخت ارز برای دانشجویان در 6 ماهه دوم سال براساس بخشنامه اخیر بانک مرکزی و نرخ جدید خواهد بود، گفت: وزارت علوم فقط پیگیر ارز دانشجویان بورسیه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی