عصر بازار

قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول کدام مقامات نیست؟

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد: روسای سه قوه، معاون اول رییس جمهور، نواب رییس و اعضای شورای نگهبان، وزراء، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری از این قانون مستثنی شده اند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان مشمول کدام مقامات نیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سلمان خدادادی که شامگاه دوشنبه در برنامه گفتگوی ویژه شبکه دوم سیما حضور یافته بود، درباره ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان زائیده فکر نیروهای جوان مجلس شورای اسلامی بود.

    وی با بیان اینکه تفسیر این قانون با مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: بیش از 17 جلسه کارشناسی برای این قانون با حضور نمایندگان دستگاه ها و کارشناسان مختلف در کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شده است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: فرزندان شهدا، جانبازان بالای 50 درصد و آزادگانی که سه سال اسارت داشته باشند و نیروهای مسلح در سازمان مربوط به خود با اذن رهبری جزو استثنات هستند.

    خدادادی گفت: شرکت هایی از جمله شستا، صندوق بازنشستگی و شرکت های وابسته به بانک ها هم شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه هیچ آیین نامه و بخشنامه ای نباید ناقض قانون باشد، افزود: هیچ دستگاه و سازمانی نمی تواند آیین نامه و یا بخشنامه ای خلاف قانون منع به کار گیری بازنشستگان تصویب و اجرا کند.

    وی افزود: مشاوران هم شامل قانون منع به کار گیری بازنشستگان می شوند. خدادادی درباره شهرداری ها و اینکه آنها گفته اند به مجلس درباره بازنشستگی استفساریه می دهند، گفت: استفساریه دادن منعی ندارد اما قطعاً شهرداری ها مشمول قانون منع به کار گیری بازنشستگان هستند. استفساریه برای زمانی است که قانون ابهام دارد این در حالی است که قانون منع به کار گیری بازنشستگان صراحت دارد.

    رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفتار و تصمیم گیری های مقام معظم رهبری برای ما می تواند نشانه باشد، گفت: ایشان اخیراً دو تن از افراد دهه شصتی و جوان را به عنوان مدیران عالی کشور انتخاب فرمودند و این نشان می دهد ایشان جوان گرایی را ترجیح می دهند.

    خدادادی افزود: مجموعه نظام به این نقطه رسید که تأثیر روحی و روانی را در دستگاه ها به وجود بیاورند. وی اضافه کرد: جوانان جنگ را اداره کردند و ما در مسئولیت جوانان تا کنون ضرری ندیده ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی