عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعمیق بازار ثانویه به منطقی شدن نرخ ارز منتهی می شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قیمت بالای ارز را مانع بزرگی برای انجام فعالیت در بازارهای مختلف دانست.

تعمیق بازار ثانویه به منطقی شدن نرخ ارز منتهی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، شهاب نادری در خصوص تداوم قیمت بالای ارز در بازار گفت:علی رغم اینکه گفته می شد قیمت ارز با راه اندازی بازار ثانویه ارز، روند کاهشی را طی می کند اما به دلیل تاخیر برخی از شرکت های صادراتی  در ارائه ارز به سامانه نیما این مهم تاکنون حاصل نشده است.

    نماینده مردم پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:اینکه دشمنان به دنبال تخریب اقتصاد کشور هستند بدیهی است اما باید پذیرفت بخش قابل توجهی از تلاطم بازار ارز و سکه ناشی از مدیریت ضعیف بازار توسط بانک مرکزی بوده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی کشور باید قیمت ارز کاهش می یافت اما اینکه این مهم، چرا تاکنون اجرایی نشده باید بانک مرکزی پاسخگو باشد.

    نرخ بالای ارز تامین معیشت خانوارها را دشوار کرده است

    نادری در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد:هر چند که باید زمان معقولی به رئیس جدید بانک مرکزی داده شود تا بتواند با سیاست های اقتصادی بازار ارز را ساماندهی کند اما نباید فراموش کرد فشار ناشی از قیمت بالای ارز باعث شده قیمت بسیاری از کالاها با افزایش نجومی روبرو شود و مردم برای تامین معیشت با مشکل روبرو هستند بنابراین باید مدیریت بانک مرکزی برنامه کوتاه مدت نیز ارائه کند.

    باید به وضعیت ارز چند نرخی در بازار خاتمه داد

    وی با تاکید بر لزوم مهار بازار سوداگری ارز گفت:صادرکنندگان کشور باید در شرایط فعلی همکاری داشته باشند نظام یکپارچه مدیریت ارزی(نیما) در صورتی که صادرکنندگان ارزهای در اختیار خود را ارائه کنند می تواند حداقل بخشی از التهابات را کاهش دهد.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعمیق بازار ثانویه ارز به منطقی شدن نرخ ارز کمک می کند،یادآور شد:در هرصورت باید دولت با ساز و کار اقتصادی، بازار ثانویه را از لحاظ کارکردی تقویت کند تا به وضعیت ارز چند نرخی در بازار خاتمه داده شود چرا که فعالیت در بازارهای مختلف با دلار بالای 10 هزار تومان بسیار دشوار است./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی