عصر بازار

سککوک؛ ابزار افزایش حضور کسب و کارهای ایرانی در عرصه بین‌المللی

عصر اعتبار- سامانه سککوک با انجام مذاکرات و عقد تفاهم‌نامه‌ها با دیگر کشورها قصد دارد تا مسیر حضور کسب‌ و کارهای ایرانی را در عرصه بین‌المللی تسهیل کند.

سککوک؛ ابزار افزایش حضور کسب و کارهای ایرانی در عرصه بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، فاصله گرفتن از اکوسیستم سنتی در حوزه بازرگانی و روی آوردن به تکنولوژی‌های نوین ارتباطی بر بستر وب، امروزه به یک دغدغه ملی در کشور تبدیل ‌شده که سامانه سککوک این دغدغه را برطرف کرده است. سامانه کشوری کسب و کار(سککوک) ابزاری است که از طریق آن می‌توان به تامین مالی کسب و کارها و در نتیجه رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کشور کمک کرد. دست‌اندرکاران این سامانه در یکسال گذشته فعالیت‌های مختلفی را در داخل کشور به ویژه در حوزه استان‌ها و مناطق آزاد انجام داده‌اند تا بتوانند راه را برای توسعه این پلتفرم در میان کسب و کارهای خرد باز کنند.

    در گام بعدی شرکت توسعه تجارت الکترونیک نگین توسن که سامانه سککوک را طراحی و عملیاتی کرده است به این نتیجه رسید که باید همین روند را در سطح بین‌المللی دنبال کرده و با عقد تفاهم‌نامه‌هایی در خارج از کشور مبادلات در سککوک را در سطح جهانی گسترش دهد. در همین زمینه تفاهم‌نامه‌ای برای حضور منطقه‌ای سککوک در بازار عراق امضا و مذاکرات خوبی نیز با آذربایجان و ترکیه انجام شده است. اما مهمترین اقدام در راستای گسترش حضور بین‌المللی سککوک در کشور کره جنوبی انجام شد. کره از جمله کشورهایی است که در سطح بسیار عالی از ارتباط‌ها و بنگاه‌های کوچک و استارت آپ ها حمایت می‌کند و از این جهت هدفی مناسب برای توسعه سککوک به شمار می‌رود.

    بدین منظور سککوک در نمایشگاه صنایع نوآور کره جنوبی حضور پیداکرد و با مذاکراتی که دست‌اندرکاران سامانه در حاشیه این نمایشگاه انجام دادند، راه را برای ورود بین‌المللی این پلتفرم ملی باز کردند. بر این اساس مذاکرات برای دست‌یابی به تفاهم‌نامه با مجموعه Gobiz صورت گرفت که تا انعقاد تفاهم در آینده‌ای نزدیک چند دور مذاکرات در تهران و سئول انجام خواهد شد.

    سامانه Gobiz مانند سککوک، گسترش صادرات را دنبال می‌کند و دقیقاً مثل سککوک B to B است، یعنی متصل کردن بازرگانان و افزایش دادوستد میان آنان را بر عهده دارد. یکی از مهم‌ترین چارچوب‌های پیش‌بینی‌شده برای این تفاهم یکپارچه‌سازی و یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این یکپارچه‌سازی عزم و اراده جدی مسئولان دولت کره و ایران به حفظ و گسترش تعاملات تجاری دو کشور در چارچوب بنگاه‌های کوچک و استارت آپ‌هاست.

    سامانه ملی سککوک تا پایان سال 97 به موازات گسترش حضور در میان بنگاه‌ها و فعالان حوزه صادرات کشور حضور بین المللی و منطقه ای خود را با هدف دستیابی به تفاهم نامه ها، توسعه خواهد داد. حضور بین المللی پلتفرم هایی چون سککوک در ادامه روندی است که به دلیل ایجاد زیرساخت های تجارتی در داخل کشور، برقرار شده بود.

    یکی از اهداف سککوک اتخاذ راهکاری است که بتوان در حوزه صادرات برای SME ها و حوزه ارتقای تکنولوژی‌های زیرساخت‌ها را فراهم کند که اقداماتی چون مذاکرات انجام شده در سئول منجر به افزایش عمر به‌کارگیری سککوک در بنگاه‌هایی از داخل کشور به‌خصوص SME ها می شود و راه همکاری در سطح بین‌المللی را در سایه حمایت‌های سازمان صنایع کوچک وزارت صمت فراهم می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو