عصر بازار

با ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان شاغل

راه برای جوانان و تازه‌نفس‌ها باز می‌شود

عصر اعتبار- دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید: با اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها و سازمانهای دولتی، راه برای اشتغال جوانان باز و فضای کسب و کار کشور متحول می‌شود.

راه برای جوانان و تازه‌نفس‌ها باز می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هادی ابوی ـ  با اشاره به اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان توسط مجلس، اظهار کرد: قانون منع بکارگیری بازنشستگان که اخیرا مجلس اصلاحاتی در آن صورت داده قانون بسیار خوبی است که اگر به معنای واقعی اجرایی شود راه را برای اشتغال جوانان و استفاده از ایده ها و توانمندیهای جوانان جویای کار باز می‌کند.

    وی ادامه داد: این قانون مشمول کسانی است که در دستگاه‌های دولتی مشغول کارند و از بودجه دولت استفاده می‌کنند؛ اصلاح قانون هم محدودیت‌های بیشتری وضع کرده و استثناها را کاهش داده است حتی کسانی که در دستگاه‌های خصولتی مشغول به کار شده‌اند، مشمول می‌داند.

    به اعتقاد دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در صورتی که همه از این قانون تمکین کنند فضای اشتغال و کسب و کار کشور متحول شده و دیگر ترک وطن نخبگان را شاهد نخواهیم بود.

    ابوی گفت: متاسفانه امروز بسیاری از نخبگان و مخترعان جوان چون ارزش کار و توانمندی‌هایشان به کار گرفته نمی‌شود از کشور مهاجرت می‌کنند در حالی که باید باور داشته باشیم کار برای همه مادام العمر نیست. اگر چهار آدم قدیمی و باتجربه از اداره بروند اتفاقی نمی‌افتد ما به مغزهای متفکر و جوان نیاز داریم و باید در کنار استفاده از افراد با تجربه و کاردان در مجموعه‌ها، به جوانان هم فرصت عرض اندام و حضور در عرصه های مدیریتی اقتصاد و جامعه را بدهیم.

    وی در عین حال متذکر شد: اگر بازنشستگان به لحاظ معیشتی تامین باشند قطعا خودشان سر کار نمی‌روند ولی متاسفانه امروز وقتی فردی بازنشسته می‌شود بلافاصله به دنبال شغل دوم و اشغال فرصتهای شغلی جوانان جویای کار می‌رود تا بعد از بازنشستگی معیشت بهتری برای خانواده فراهم کند.

     نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را اصلاح و محدودیت‌های جدیدی را در این قانون اعمال کردند. به موجب این قانون به کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است. جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. از تاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری بازنشستگان و یا بازخرید شده‌ها در دستگاه‌های دولتی و کلیه دستگاه‌هایی که به هر نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند،   به جز مقامات مصرح در قانون مذکور ممنوع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی