عصر بازار

اخلالگران اقتصادی این بار به جان زعفران افتاده‌اند

عصر اعتبار- عضو شورای ملی زعفران گفت: بعد از سکه و دلار حالا اخلالگران اقتصادی به جان زعفران افتاده‌اند و با یک برنامه ریزی حساب شده بدون پرداخت ریالی به دنبال کسب سودهای میلیاردی هستند.

اخلالگران اقتصادی این بار به جان زعفران افتاده‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، علی حسینی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی 70 تن زعفران را بدون دریافت ریالی با ضمانت نامه و چک‌های مدت دار به افراد بی نام نشان واگذار کرده است، اظهار کرد: این افراد اکنون با ایجاد کمبود کاذب در بازار هر کیلوگرم از این محصول را به 2 برابر قیمت خرید، می‌فروشند.

    وی ادامه داد: تعاون روستایی هر کیلوگرم زعفران  را 4 میلیون و 800 تا 6 میلیون و 40 هزار تومان به این افراد فروخته و امروز همین زعفران با قیمت 8 میلیون تا 13 میلیون تومان عرضه می‌شود.

    حسینی با اشاره به فروش آتی زعفران در بورس به قیمت هر کیلوگرم 13 تا 18 میلیون تومان از آبان ماه سالجاری، افزود: این افراد سودجو بخشی از زعفران خریداری شده را نیز در انبارها احتکار کرده‌اند تا سود بیشتری را نصیب خود کنند.

    وی تاکید کرد: این افراد همان اختلاگران اقتصادی هستند که هر جا منفعت بیشتری برای آنها داشته باشد دست اندازی می‌کنند و بعد از بازار طلا و بازار سکه حالا سراغ بازار زعفران آمده اند.

    حسینی نسبت به نتایج آنچه در بازار زعفران در حال رخ دادن است هشدار داد و گفت: در حال حاضر خبرهایی از کشف انبارهای احتکار زعفران به گوش می‌رسد و به زودی شاهد آن خواهیم بود که در اخبار افرادی را مانند آنچه در مورد سکه اتفاق افتاد، با عنوان خریداران اصلی زعفران معرفی کنند. 

    وی از دستگاه‌های ذی ربط خواست تا اسامی کسانی که زعفران را با ضمانت نامه یا چک مدت دار بدون پرداخت ریالی خریداری کرده‌اند را اعلام کند تا اخلالگران بازار زعفران شناسایی و از اقدامات آن جلوگیری شود.

    به گفته حسینی؛ این افراد امروز بدون اینکه هزینه پرداخت کرده باشند از هر 1 تن زعفران 6 میلیارد تومان سود می‌کنند و در بازارآتی زعفران سود 12 میلیاردی در انتظار آن‌ها است.

    عضو شورای ملی زعفران درباره نتایج اتفاقات اخیر در بازارجهانی زعفران، گفت: باید منتظر سقوط ناگهانی قیمت و زیان ایران در بازار جهانی زعفران باشیم.

    حسینی در پایان تاکید کرد: آنچه مسلم است اتفاقاتی که در بازار زعفران در حال رخ دادن است برنامه ریزی شده و هدایت شده است تا منافع عده ای تامین شود، حتی اگر نتیجه آن زیان کشاورزان و نابودی بازارجهانی یک محصول مهم و مزیت داری مانند زعفران باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی