عصر بازار

بنیانگذار شرکت «علی بابا»:

جنگ تجاری آمریکا حتی با کنار رفتن ترامپ هم ادامه می‌یابد

عصر اعتبار- بنیانگذار شرکت «علی بابا»درباره جنگ تجاری آمریکا اعلام کرداستراتژی آمریکا همین است حتی اگر ترامپ هم کنار برود هر کسی دیگری بیاید همین روند را ادامه خواهد داد و راهکار این است که چین به دنبال بازارهای جدیدی برای خود باشد.

جنگ تجاری آمریکا حتی با کنار رفتن ترامپ هم ادامه می‌یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹:۰۰

    به گ­زارشپایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، «جک ما» بنیانگذار شرکت علی بابا در چین خطاب به آمریکا اعلام کرد:« ممکن است شما نزاع با چین را ببرید اما در نهایت بازنده این جنگ خواهی شد.»

    جک ما همچنین پیش‌بینی کرد که در میان مدت بسیاری از شرکت‌های چینی کارخانه‌های خود را به خارج از کشور خواهند برد تا از فشارهای تعرفه‌ای آمریکا به دور باشند.

    موسس شرکت علی بابا که سالها به عنوان ثروتمندترین مرد آسیایی لقب گرفته بود، همچنین به شرکت‌ها توصیه کرد که در طولانی مدت نیاز به قوانین جدید تجاری است و بدون این قوانین موفقیت‌شرکت‌ها بسیار سخت خواهد شد.

    وی که در نشست سالانه شرکت‌ها صحبت می‌کرد،‌ درباره موضع جنگ تجاری آمریکا با چین و دیگر کشورها گفت: استراتژی آمریکا همین است حتی اگر ترامپ هم کنار برود هر کسی دیگری بیاید همین روند را ادامه خواهد داد.

    جک ما تاکید کرد که قوانین تجارت جهانی باید تغییر یابد و گرنه این قوانین کشورها را نمی‌تواند حمایت کند. در حالی که جنگ تجاری که آمریکا آغاز گر آن بوده کاملا به ضرر چین است، تجارت جهانی از سیاست‌های چین انتقاد می‌کند.

    وی خطاب به شرکت‌های چینی اعلام کرد که اینها همه فرصت مناسبی است که شما شرایط خودتان را به روز کنید.

    بنیانگذار شرکت علی بابا که قرار است از مسئولیت خود در این شرکت خداحافظی کند، توصیه کرد که چین باید به دنبال بازارهای جدیدی باشد.

    گردش مالی شرکت علی بابا چین معادل بودجه برخی کشورهای منطقه است.

    این میلیاردر چینی در نشست سالانه سرمایه‌گذاران علی بابا اعلام کرد که جنگ تجاری که آمریکا با چین آغاز کرده نه چند ماه و چند روز بلکه شاید دو دهه طول خواهد کشید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی