عصر بازار

رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس:

رانت ارزی جذابیت اخذ کارت های بازرگانی را افزایش داد

ضرورت تغییر فرآیند صدور کارت

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم صدور کارت های بازرگانی بصورت تخصصی،گفت:اختلاف نرخ ارز باعث ایجاد پدیده رانت ارزی شد و جذابیت اخذ کارت بازرگانی را بالا برد.

رانت ارزی جذابیت اخذ کارت های بازرگانی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی در خصوص وضعیت صدور کارت های بازرگانی گفت:ایران جزء معدود کشورهای است که انجام فعالیت های واردات و صادرات با کارت بازرگانی انجام می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:فرآیند صدور کارت بازرگانی در کشور صحیح نیست و به نوعی رانت ایجاد می کند به عبارتی اشخاصی که کارت بازرگانی دریافت می کنند از امتیاز خاصی برخوردار می شوند. 

    سوءاستفاده از کارت بازرگانی در گذشته تنها به بحث فرار مالیاتی خلاصه می شد

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد:در سال های گذشته بحث مشکلات ارزی وجود نداشت و سوء استفاده از کارت بازرگانی تنها به بحث فرار مالیاتی خلاصه می شد.

    کریمی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:اختلاف نرخ ارز باعث ایجاد پدیده رانت ارزی شد و جذابیت اخذ کارت بازرگانی را بالا برد بطور مثال یا کارت بازرگانی جعل می کردند یا  از کارت بازرگانی شخص دیگر استفاده می شد.

    کارت های بازرگانی تخصصی صادر شود

    رئیس فراکسیون  توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت:باید نظارت بر روند شرایط صدور کارت بازرگانی دقیق تر شود  و  در صورتیکه دولت پیشنهاد دهد، مجلس انجام این مهم را از لحاظ  قانونی ارتقا دهد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کارت های بازرگانی باید بصورت تخصصی صادر شود چرا که در حال حاضر بطور مثال یک فعال اقتصادی در زمینه واردت محصولات غذایی می تواند اقدام به واردات خودرو کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی